Get Adobe Flash player

Hűtési problémák a Toyotánál

 

A gondok után felgyorsítja a tesztelést a Toyota

A Toyota GAZOO Racing kimerítő teszteket szervez a rali világbajnokság soron következő futamai között, miután a mexikói viadalon motor- és fékproblémáik akadtak, ami az eredményeikre is kihatással volt.

Jari-Matti Latvala két forduló után vezette a pontversenyt, hiszen Monte-Carlóban másodikként intették le, Svédországban pedig győzni tudott. Az amerikai futamon azonban halványabb teljesítményt nyújtva a hatodik helyen ért célba csupán. A finn pilóta úgy véli, Yaris WRC-n adódó problémák nagyrészt a mexikói körülményeknek voltak tulajdoníthatóak, a nagyszabású tesztprogram pedig biztosítani fogja, hogy a következő, korzikai versenytől kezdve jobb formában legyenek.

„Négy napot fogunk menni Korzika előtt, aztán öt lesz Argentína és hat Portugália előtt” – árulta el Latvala az autosport.com-nak. „Az ilyen szintű tesztelés nagyon jó a programban. Korzikán aszfalt specifikációjúak lesznek a fékek, úgyhogy sokkal jobbnak kell lenniük, és magabiztos vagyok, hogy idejében megoldunk minden mást Argentínára. Ne feledjük, Mexikó talán a legrosszabb a túlmelegedés szempontjából a hőmérséklet és a tengerszint feletti magasság miatt.

Nem aggódok. Sok tesztkilométert tett meg a csapat Finnországban tavaly és ilyen körülmények között is, a túlmelegedés nem lesz probléma, mivel hűvösebb lesz és nagyobb is a légáramlás. Nem probléma, hogy megbízhatóvá tegyük a kocsit ilyen körülmények között.”

A Toyota hosszú, tizenhét éves kihagyás után idén tért vissza a rali világbajnokságba a programot Tommi Makinen vezeti. Az első két futam meglepően jó eredményeit követően azonban Juho Hanninen Mexikóvárosban aratott szakaszgyőzelmén kívül nem tudott a csapat két párosa legjobb hármas szakaszidőket futni az idény első murvás futamán. Latvala hatodikként, Hanninen pedig közvetlenül mögötte zárta a versenyt, hátrányuk több mint négy perc volt a citroenes Kris Meeke mögött.

Latvala kitartott amellett, hogy a lemaradást nagyrészt az okozta, hogy a csapatnak sok még a tanulnivalója a Yaris WRC-ről. „A motor sérült némileg a nagy hőmérséklet miatt az első napon, úgyhogy nem tudtunk mindent visszaállítani – nem a normál szinten futottunk, nem tudtunk maximalizálni mindent” – magyarázta. „A másik dolog a fék – ez nem volt elég. A betétek túl melegek voltak, nincs elég hűtés az autón. Ha megnézzük a másik autókat, több fékhűtő nyílást látunk. Ez a tapasztalat hiánya részünkről.”

 

Andrew


2017. március 25.