Get Adobe Flash player

Loeb és a C3 WRC

A Citroen Racing gondban van, hiszen a nagy reményekkel várt C3 WRC nem hozza eddig azokat az eredményeket, amiket a francia alakulattól megszokott a közönség, az autó és versenyzői küszködnek, nem tudnak beleszólni a rali világbajnokság élmezőnyének csatározásaiba.

Yves Matton csapatvezető emiatt úgy döntött, lehetőséget ad a ralisport legsikeresebb pilótájának, a kilenc világbajnoki címét a márkával nyerő Sebastien Loebnek, hogy kipróbálja a gépet és segítse a kocsi teljesítményének javítását. A tesztre a Deutschland Rallye előtt került sor, aszfalton. A gall pilótára – miután először ülhetett ilyenbe – mély benyomást tett az újgenerációs járgány. „Nagyon jó volt az érzés” – kezdte a rali világbajnokságtól a 2012-es szezon végén visszavonult versenyző. „Lenyűgöző, hogy mennyire gyors a gyors kanyarokban, összehasonlítva egy régi World Rally Car-ral.”

A tesztet, melyen Loeb megszokott navigátora, Daniel Elena diktálta az itinert, Franciaországban, a Mosel régióban tartották Strasbourg közelében. Reggel heves eső várta a különítményt, délutánra azonban javultak a körülmények, és szárazon is kipróbálhatta a C3 WRC-t a páros. „Igencsak gyors volt az érzés a végén a száraz aszfalton” – mondta Loeb. „Nincs sok autó, amivel össze tudnám hasonlítani, de a régi WRC-kkel összehasonlítva egy kicsit jobb minden. Nehéz volt ráérezni reggel a nedves körülmények között. Nagyon esett, a gumik pedig elég kemények voltak ezekhez a körülményekhez. Idegesebb az autó, mint egy régi WRC, úgyhogy igencsak komplikálttá tette ez a dolgot, a nap végén azonban nagyon jó volt az érzés.”

Tapasztalatából is kifolyólag temérdek visszajelzéssel szolgált a pilóta, és rámutatott, min kell változtatni ahhoz, hogy a Citroen legújabb raliautója versenyképesebb lehessen. „Az első érzés az volt, hogy egy kicsit pályaautó ez egy raliszakaszon. Amikor teljesen száraz, gyors és hatékony, de a trükkös körülmények között jó lenne, ha fejlődne a vezethetősége, ez könnyebben irányíthatóvá tenné.”

Loeb elutasította a feltételezést, miszerint ez az alkalom a rali világbajnoki visszatérésének lenne az első lépése. „Annyi volt a terv, hogy idejövök tesztelni az autót” – magyarázta a 43 éves pilóta, aki jelenleg a PSA csoporthoz tartozó Peugeot színeiben a rallycross világbajnokságon és tereprali futamokon indul. „Egy jó lehetőség volt ez számomra, hogy felfedezzem az új WRC autót, a Citroen számára pedig egy lehetőség, hogy tudják az autóról a véleményemet az általános ralis tapasztalatommal. Nincs semmilyen tervünk a jövőre nézve jelenleg.”

Matton rendkívül elégedett volt a látottak kapcsán. „Amit ezen a reggelen csinált, nagyon érdekes volt, és igencsak segített minket, ha esős körülmények lesznek Németországban, miután nem volt visszacsatolásunk az esős körülmények között teljesített németországi tesztről” – nyilatkozta a szakvezető. „Meg kell néznünk most a jövő hétre vonatkozó időjárás előrejelzést, hogy lássuk, tudjuk-e használni, amit reggel csinált. A visszacsatolása azonban igazán érdekes, a technikai tudása pedig sokat segített nekünk.”

A Citroen Racing első embere aztán ki is nyilvánította, szeretné, ha korábbi pilótája egy hasonló programban venne részt murvás felületen is, ami nagy segítség lehetne a Citroennek, mivel az idei világbajnokság hátralévő négy futama közül kettő, a brit és az ausztrál teljes egészében, a spanyol pedig részben ilyen talajon zajlik. „Semmi sem dőlt el jelenleg, de úgy gondolom, érdekes lenne egy murvás teszten is látni őt. Meglátjuk, hogy lehetséges-e ez. Elég elfoglalt a rallycross programjával és a tereprali versenyeivel” – nyilatkozta a szakvezető.

Az, hogy Loeb tesztelni fogja a Citroent, a Finn Rally idején került nyilvánosságra, ekkor rögtön megindultak a feltételezések a pilóta visszatérésével kapcsolatban. Matton ugyanakkor elmondta, idén erre nem kerülhet sor, de egy későbbi időpontot nem zárt ki.

A citroenesek nagy reményekkel várják a Deutschland Rallye-t, hiszen a komoly felkészülés mellett az előző aszfaltos futamon, Korzikán bíztatóan szerepeltek, Kris Meeke az élen autózott, ameddig autójának motorja meg nem hibásodott. A német futamon Meeke mellett Craig Breen és Andreas Mikkelsen áll rajthoz a csapat színeiben. „A versenyre történő felkészüléshez a Citroen Racing egyik legmegfeszítettebb tesztelését állítottuk fel. Az első hat napon a nevezett versenyzők tudtak vezetni azon a háromfajta talajtípuson, mellyel a futam során is találkozni. Mindannyian elégedettek voltak az elvégzett munkával. Aztán Sebastien Loeb és Daniel Elena csinált egy további napnyi munkát. A heves eső, ami reggel esett, nem volt ideális, de segített számunkra, hogy értékes információkat gyűjtsünk ilyen különleges körülmények között. Szárazon Seb benyomásai összecsengtek Kris, Craig és Andreas benyomásaival, és összehasonlítottuk a különféle technikai visszacsatolásokat. Következetesnek tűnik minden a Tour de Corse után, ahol megmutattuk, mennyire versenyképes a C3 WRC aszfalton” – foglalta össze Matton.


Andrew

 

2017. augusztus 13.