Get Adobe Flash player

Loeb és a C3 WRC - Válaszok a Citroen munkálatairól és Loeb visszatéréséről

 

Válaszok a Citroen munkálatairól és Loeb visszatéréséről

A Deutschland Rallye versenyt megelőző hivatalos sajtótájékoztatójára a szokásokkal ellentétben a Citroen Racingtől nem egy pilótát, hanem a csapat vezetőjét, Yves Mattont hívták meg, ami érthető is, hiszen az alakulat kritikus időszakát éli mostanság.

A szakvezetőt első körben arról a tesztről kérdezték, melyen Sebastien Loeb először próbálhatta ki – esős és száraz körülmények között is – a C3 WRC-t, a francia gárda 2017-es fejlesztésű járgányát. „Először is, nagyon élvezte. Nagyon boldog volt, hogy visszaülhetett egy World Rally Car-ba. Igazán gyors volt, és jó visszajelzéseket tudott adni a változatos körülmények közepette reggel és délután. Képet tudott adni az autóról ilyen körülmények közepette. Mindkét, Andreas Mikkelsen és Craig Breen beállításaival is vezette – kicsit kevesebbet Kris Meeke-jével, mivel az inkább pályaversenyzői stílusú –, és nagyon elégedett volt vele. Azt mondta, jó szinten van az autó, ahogyan aszfalton vezetni lehet” – mesélte Matton. „Jó volt az is, hogy összehasonlíthatta a 2017-es autót a régiekhez képest és megtapasztalhatta az autó evolúcióját.”

A C3 WRC nem úgy szerepelt eddig, mint ahogyan a csapat és a közvélemény várta azt, főleg murván küszködtek vele a pilóták. Éppen ezért folyamatos a munka a Citroen Racingnél. „Nagyszerű munkát végeztünk Svédország és Szardínia után, ez bizonyos. Kihasználtuk a jokert, és homologizáltunk néhány új alkatrészt, meghoztuk a döntést, hogy csináljuk ezt, és azt mondanám, kockázati alapon nem teszteltünk néhány alkatrészt, mielőtt homologizáltuk volna őket, de elégedettek vagyunk azzal, amit csináltunk. Van még potenciál, amin dolgoznunk kell. Nem gondolnám, hogy lesznek új dolgok az autón innentől kezdve az év végéig. Van még némi munkánk azokon az új alkatrészeken, amiket homologizálni fogunk.”

Természetes előjött a jövő éves versenyzői felállással kapcsolatos kérdés is. „Craig, Stephane Lefebvre és Kris is szerződéssel rendelkezik, és a csapat része lesz jövőre. Mikkelsen is velünk van, és más versenyzőkkel is beszélünk, olyannal, aki nyert már versenyt nyert és olyannal is, aki majdnem nyert már versenyt korábban. Szerencsések vagyunk, hogy tervet készíthetünk szeptemberben, ami eléggé mentes az eseményektől, és aztán átadom ezt a vezérigazgatónknak, aztán pedig döntést hozunk majd.”

„2017-ben biztosan nem” – hangzott Matton válasza arra, hogy láthatja-e a közönség Loeböt a rali világbajnokságon ismét versenyezni. „Túl korai erről beszélni. Lehetetlen volt számára, hogy ismerje, milyen szinten van. A következő lépés az lehetne, hogy murván vezet, de bizonyosan nem egy rövid távú terv ez.”

 

Loeb nem tér vissza a bajnokságba

A tesztet követően Loeb is nyilatkozott az autóról: „Kétségtelen, hogy azt gondolom, ez egy versenyképes és gyors autó, de nem mindig könnyű vezetni. Szárazon jó, de vízen trükkössé válik – bár ez attól is függ, hogy milyen komponensű gumin futsz. Az érzés egy kicsit olyan, mint egy pályaautónál: gyors, de nem megbocsátó. Természetesen eléggé más, mint amink korábban volt, de sok van még, amit fel tudnék fedezni.”

Természetesen a rali világbajnoki visszatérés sem maradhatott ki a témák közül. „Ez nem egy olyan dolog, amit teljes mértékben kizárnék, de nem is olyan dolog, amiről beszéltünk volna eddig. Ami biztos, hogy amennyiben teljesítek versenyeket ismét, nem lesz az teljes bajnokság, szórakozás lesz csupán, ahogyan teszem azt időről-időre például a francia bajnokságban” – mondta el kilencszeres világbajnok.


Andrew

 

2017. augusztus 23.