Get Adobe Flash player

Loebék versenyfutása az idővel


A Sebastien Loeb Racing teljesen újjáépítette azt a Peugeot 306 Maxit, mellyel tulajdonosa a 2017-es Rallye du Var-on vesz részt. A motorsport.com végigkövette a projektet.

Miután teljesen szétbontotta az SLR az autót, versenyt futott az idővel. A kilencszeres rali világbajnok csapattulajdonos szoros időbeosztása miatt arra volt szükség, hogy a november 6-i tesztre készen álljon úgy, hogy előtte két nappal megtörténjen vele a shakedown is. A november 5-ikét a beállításokra szánták, hogy egy ismert alappal induljanak neki a hétfői tényleges tesztnek.

A Matter segítségével felújított, majd újrafényezett karosszéria október 26-án érkezett vissza a Sebastien Loeb Racing műhelyébe. Innentől kezdve megduplázta erőfeszítéseit az alakulat, hogy időben végezzenek.

„Végül kilenc napunk volt mindössze, hogy összeépítsük az autót a festési munkát követően” – mesélte Jean-Philippe Nicolao, az SLR technikai igazgatója. „A műhelyben mindenki mobilizálásra került, hogy időben végezzünk. Hétvégén is dolgoznunk kellett, valamint az ünnepnapokon is. Kemény kihívás volt ez, miután egy olyan autón kellett dolgozni, aminek egyfajta történelme volt. Úgy döntöttünk, hogy lemondunk erről a történelemről, és egy teljesen tiszta bázissal kezdjük újra. Egy érdekes bázis is – a Pipo motor és a hétfokozatú sebességváltó új volt, amikor megvettük az autót –, de néhol rosszul volt összerakva, és különféle változtatások is végbementek rajta az évek folyamán. Volt néhány meglepetésünk, és keresztül kellett menni sok kis dolgon, ami időbe telt számunkra.”

A Sebastien Loeb Racing gyorsan beszerelte a Peugeot 306 Maxiba az eredeti motort és váltót, miközben új elemeket is kapott a közel két évtizedes gép.

 

Odafigyelve a részletekre

A kábelköteg átesett egy karbantartáson, és egy könnyebb lítium-ion akkumulátort tettek az autóba. Kicserélték az eredeti fűtőegységet is egy versenyváltozatra, valamint fűthető szélvédőt kapott a kocsi, megelőzendő a párásodást. A pilótafülkébe könnyebb, legújabb generációs Sparco ülések kerültek. Az első lengéscsillapítók is átestek egy ellenőrzésen, a hátsókat pedig ki is cserélték, míg az eredeti féktárcsákat könnyebbek váltották.

A részletekre odafigyelve az SLR a san remói áttételezést választotta – ez ugyanaz volt, mint ami Peugeot 306 Maxik legutolsó specifikációjú változataiban volt a 2000-es évek elején. „A mi 306 Maxink nem rendelkezett mindazon elemekkel, de sikerült megszerezni mindegyik ilyen elemeket, és most nagyobb tapadással rendelkezünk elöl” – mondta el Nicolao.

 

Utolsó érintések az első teszt előtt

Pénteken – a shakedown előtti napon – fejezte be a csapat az autót, ekkor szerelték fel rá a hátsó és az oldalajtókat, valamint a motorháztetőt, és ekkor kerültek fel rá a matricák is, melyek a Peugeot 306 Maxi ikonikus kék-fehér-piros dekorációjával is rendelkeztek.

Eljött az ideje tehát a beállításoknak, a tesztre Vosges régióban került sor hétfőn, hogy a lehető legjobban megismerje a csapat a kocsit. „Ami nehéz egy olyan autóval, mely húsz éves nagyjából, az az, hogy mindenkinek megvan a saját véleménye és tanácsot ad” – osztotta meg gondolatait Nicolao. „Emiatt amikor összeszereltük az elemeket, azon voltunk, hogy tartsuk a saját megközelítésünket és megbarátkozzunk vele.”

 

Miért is a 306 Maxi?

„A Peugeot 306 Maxi egy ikonikus raliautó” – adta meg a magyarázatot Dominique Heintz, a Sebastien Loeb Racing társalapítója. „A 2000-es évek elején, Seb karrierjének elején aktív volt még, és álma volt mindig is egy ilyen. A citroenes elkötelezettségei nem tették lehetővé, hogy vezesse ezt, de amint meglett az esélye, főleg amikor Peugeot pilótává vált, nem várt, és kereste annak lehetőségét, hogy megszerezzen egy ilyen autót, melynek két feltétele volt: jó állapotban kellett lennie és a legutolsó gyári fejlesztésekkel kellett rendelkeznie akkoriból.”

A márciusi első, Loeb és a csapat számára győzelemmel záruló megmérettetés, a Rallye de Haute-Provence után a kilencszeres rali világbajnok Peugeot 306 Maxija szeptemberben tért vissza, a turckheimi hegyiversenyen demonstrációs futásokat teljesített. „Nagyon népszerűnek bizonyult ez a közönség szemében” – tette hozzá Heintz. „Ez volt az, ami a motivációt jelentette számunkra, hogy az autóval nevezzünk az idei Rallye du Var-ra, megpróbálva ezúttal a legjobban optimalizálni, hogy javítsuk a teljesítményét.”


Andrew