Get Adobe Flash player

Nem homológ olajpumpák

Harmincezer eurós büntetéssel sújtották a Skoda Motorsport csapatát a Brit Rally-t követően, miután a Pontus Tidemandot WRC 2-es győzelemhez segítő Fabia R5-ös olajpumpája nem felelt meg a homologizációs lapon foglaltaknak.

A Skoda Motorsport a versenyt követő technikai ellenőrzés után rögtön lefolytatott egy kivizsgálást, és azt állapították meg, hogy a homologizációs lapon egy olyan olajpumpa található, amit 2014 szeptemberéig gyártottak. Ekkor egy újabb változat került a sorozatgyártású Skodákba, és ezzel szerelte a versenycsapat az összes, 2015. április 1-től homológ R5-ös autóját is. Ales Rada, az alakulat technikai vezetője hozzátette, a hiba azért fordulhatott elő, mert a homologizációt megelőző előzetes vizsgálatoknál még a régi olajpumpa is jelen volt, azt a vizsgálatok és a tényleges homologizáció között váltotta az új verzió, viszont a dokumentumokon elfelejtették kicserélni a fotót. A hibát elismerték, teljes egészében magukra vállalták a felelősséget, és együttműködve az FIA technikai bizottságával a probléma orvoslásába kezdtek rögtön.

Az M-Sport – akiknél Eric Camilli második helyet szerzett a WRC 2-ben a Ford Fiesta R5-tel – ugyanezen okból ugyanilyen büntetésben részesült a futamot követően. A versenyzőkkel szemben nem alkalmaztak semmilyen szankciót, ami Eyvind Brynildsennél kiverte a biztosítékot, melynek a közösségi médiákban hangot is adott. A norvég pilóta – aki ezúttal feladni kényszerült a viadalt Fiesta R5-ösének motorhibája miatt – 2009-ben megnyerte az N4-es kategóriát a brit versenyen, ezt követően azonban kizárásra került, miután a Skoda Fabia S2000-esének féknyergében túl kicsinek bizonyultak a dugattyúk.

 

Andrew

 

2017. november 12.