A Toyota Yaris WRC aerodinamikája - A 2017-es Toyota Yaris WRC aerodinamikai csomagja
A 2017-es Toyota Yaris WRC aerodinamikai csomagja
A Toyota GAZOO Racing által 2016. decemberének első hetében Korzikán szervezett teszt nem csak Jari-Mattil Latvala első éles próbája volt az új csapatával, de egy alkalom arra is, hogy kipróbálja az alakulat a Yaris WRC 2017-re szánt második aerodinamikai csomagját. A legfőbb változások az új, még nagyobb hátsó szárny, a nagyobb hátsó diffúzor és a szélesebb oldalelemek.
Fotó: DR
Az új hátsó szárny két párhuzamos lapot tartalmaz, melyek végei lefelé kanyarodnak, és összefutnak. Az oldalsó szárnyacskákat megtartották, de lejjebb tették őket, és nagyobb szöget is kaptak, ennek megfelelően úgy működnek, mintha a kiszélesített övvonal folytatásai lennének, lehetővé téve azt, hogy a levegő zavartalanul haladjon át a szárnyon, nagyobb leszorítóerőt generálva. Az ajtón történt módosítás már a japán-finn csapat novemberi monte-carlói tesztjén is látható volt, ahol az eredeti hátsó szárnyat használták még (lent a második kép).
A decemberi teszt Korzikán; fotó: Christophe Meynieu Colonna (Planetmarcus)
A novemberi teszt Monte-Carlóban
Az új szárny felső lapjáról eltűntek a függőleges elemek, a hátsó rész szöge pedig jelentős növekedésen esett át a korábbi konfigurációhoz képest.
Fotó: Christophe Meynieu Colonna (Planetmarcus)
A hátsó diffúzor is nagyobb, mint a korábbi konfigurációban, valamint az oldalelemek is.
Fotó: Christophe Meynieu Colonna (Planetmarcus)
Az autó 2017-es szezonban használt konfigurációjának részleteit a Katalán Rally-n készült képek mutatják:
Az első lökhárító oldalanként mindössze egy szárnnyal
Az autó hátulnézetből – lenyűgözőek a zsaluk, melyek a hátsó fékek felől
távolítják el a levegőt, a nagy szárny, valamint a diffúzor
A hátsó diffúzor oldalnézetből
A komplex hátsó szárny részletei
Forrás: wrcwings.wordpress.com
2016. december 8.
Fordította: Andrew