Get Adobe Flash player

A Toyota Yaris WRC aerodinamikája - A 2017-es Toyota Yaris WRC aerodinamikai csomagja

 

A 2017-es Toyota Yaris WRC aerodinamikai csomagja

 

A Toyota GAZOO Racing által 2016. decemberének első hetében Korzikán szervezett teszt nem csak Jari-Mattil Latvala első éles próbája volt az új csapatával, de egy alkalom arra is, hogy kipróbálja az alakulat a Yaris WRC 2017-re szánt második aerodinamikai csomagját. A legfőbb változások az új, még nagyobb hátsó szárny, a nagyobb hátsó diffúzor és a szélesebb oldalelemek.

Fotó: DR

 

Az új hátsó szárny két párhuzamos lapot tartalmaz, melyek végei lefelé kanyarodnak, és összefutnak. Az oldalsó szárnyacskákat megtartották, de lejjebb tették őket, és nagyobb szöget is kaptak, ennek megfelelően úgy működnek, mintha a kiszélesített övvonal folytatásai lennének, lehetővé téve azt, hogy a levegő zavartalanul haladjon át a szárnyon, nagyobb leszorítóerőt generálva. Az ajtón történt módosítás már a japán-finn csapat novemberi monte-carlói tesztjén is látható volt, ahol az eredeti hátsó szárnyat használták még (lent a második kép).

A decemberi teszt Korzikán; fotó: Christophe Meynieu Colonna (Planetmarcus)


A novemberi teszt Monte-Carlóban

 

Az új szárny felső lapjáról eltűntek a függőleges elemek, a hátsó rész szöge pedig jelentős növekedésen esett át a korábbi konfigurációhoz képest.

Fotó: Christophe Meynieu Colonna (Planetmarcus)


A hátsó diffúzor is nagyobb, mint a korábbi konfigurációban, valamint az oldalelemek is.

Fotó: Christophe Meynieu Colonna (Planetmarcus)

 

Az autó 2017-es szezonban használt konfigurációjának részleteit a Katalán Rally-n készült képek mutatják:

Az első lökhárító oldalanként mindössze egy szárnnyal

 

Az autó hátulnézetből – lenyűgözőek a zsaluk, melyek a hátsó fékek felől

távolítják el a levegőt, a nagy szárny, valamint a diffúzor

 

A hátsó diffúzor oldalnézetből

 

A komplex hátsó szárny részletei

 

Forrás: wrcwings.wordpress.com

 

2016. december 8.

 

Fordította: Andrew