Get Adobe Flash player

A Toyota Yaris WRC aerodinamikája - A Toyota Yaris WRC első tesztje 2018-ra

 

A Toyota Yaris WRC első tesztje 2018-ra

 

A Toyota GAZOO Racing november elején megkezdte a 2018-as fejlesztésekkel ellátott Yaris WRC tesztprogramját. Az első kilométerekre murvás utakon került sor Dél-Spanyolországban, Almeria mellett, a volánnál Esapekka Lappi foglalt helyet. A teszten olyan módosításokat vizsgáltak, melyeket azért eszközöltek, hogy kiküszöböljék a csapat első szezonjában tapasztalt problémákat, mint például az első és hátsó tengely közötti egyensúly hiányát, valamint a nem megfelelő hűtési kapacitást.

Az aerodinamikával kapcsolatos legnagyobb változás az első lökhárítón található második szárny megjelenése és a meglévő megnagyobbítása. A 2017-es verzión található perem helyett egy szárny került felülre. A másik jelentős változás az első levegőbelépő méretének növekedése, aminek trapéz alakja meg is fordult. A két összehasonlító képen látható mindkét módosítás, az alsó fotó a Brit Rally-n készült.

Fotó: Fernando Cruz (diarioracing.com)


Fotó: Lukasz Mikulski

 

Az oldalról készült fotók más, Almeriában tesztelt változtatásokról is árulkodnak. Az első az újratervezett első sárvédő, melynek tetejére egy nyílás került azért, hogy a levegő könnyebben távozzon. Azzal, hogy eltávolítják a levegőt a kerékjárati ívből, azt is elérik, hogy alacsonyabb nyomás jön létre az autó alatt. A nyílás elé egy kis szárnyat szereltek a lökhárító felső szárnyának meghosszabbításaként, segítve a levegő felfelé áramlását, ami hozzájárul ahhoz, hogy nagyobb legyen az első tengelyen a felülről ébredő nyomás. Ugyanakkor azt is megakadályozza ez a megoldás, hogy a frontális légáramlás azzal a levegővel ütközzön, ami a kerékjáratból távozik, ugyanis ez nagyobb légellenállást eredményezne. A kisebb alsó és a nagyobb felülről ébredő nyomás nagyobb leszorítóerőt biztosít.

Fotó: Fernando Cruz (diarioracing.com)


Fotó: Bogdan Baranas (ewrc.cz)

 

Oldalról nézve tisztán látszanak a nagyobb méretű első szárnyak, valamint az is, hogy a felső egy kis peremet kapott a Hyundai 2017-es változatához hasonlóan. Ezek az új szárnyak tehát segítenek az autó elején növelni a leszorítóerőt, de lehetővé teszik a hátsó szárny által termelt nagy mennyiségű leszorítóerő kiegyenlítését is, ami végeredményben jobb kezelhetőséget és gyorsabb kanyarodást eredményez.

Fotó: Fernando Cruz (diarioracing.com)

 

A teszt második napjáról készült képek, amikor Juho Hanninen vezette a kocsit, mutatják, hogy az első kerekeknél található levegőkilépő nyílás zsalut kapott, hasonlót, mint ami hátul is látható volt már. A felső zsaluk nem vízszintesek, miután az a szerepük, hogy felfelé küldjék a levegőt a sárvédőszélesítés tetején található nyíláson keresztül. A képen az is megfigyelhető, hogy hogyan néz ki az itt lévő kis szárny hátulról.

Fotó: JuanGa RR (culturaracing.es)

 

A 2017-es szezonban az autó eredeti konfigurációjánál az első sárvédőszélesítés levegőkilépőjében csupán két kis zsalut használtak.

Fotó: Michelin

 

A fotók nem mutatnak semmi olyat, hogy a Yaris WRC hátsó részén történt volna változás. Ez azonban az első teszt volt csupán 2018-ra, úgyhogy van még idő további módosítások tesztelésére.


Forrás: wrcwings.wordpress.com


2017. november 8.

 

Fordította: Andrew