Get Adobe Flash player

A Hyundai i20 WRC aerodinamikája - Bemutatkozott a 2017-es Hyundai i20 WRC

 

Bemutatkozott a 2017-es Hyundai i20 WRC

 

Az új, 2017-es Hyundai i20 Coupe WRC-t a Monza Rally Show-n leplezték le. Az autó a 2016 júniusában megkezdett hosszú tesztsorozat eredményeképpen öltött testet, az alzenaui csapat ezek mindegyikén kipróbált kisebb-nagyobb módosításokat, melyek többsége rajta van a Monzában bemutatott új modellen.

Az első tesztre júniusban került sor Franciaországban a háromajtós kupé modellel, mely az első lökhárító és a hátsó szárny 2016-os változatát használta, az egyedüli módosítás a némileg nagyobb sárvédőszélesítés volt a kerekeknél.

Fotó: motorsport.com

 

Ugyanezt a konfigurációt futtatták augusztusban a Spanyolországban tartott murvás próbán. Ugyanebben a hónapban került sor egy aszfaltos tesztre Franciaországban, ezen már egy, a korábbihoz képest jelentősen nagyobb első lökhárítóval volt látható az i20 WRC. A tetőn lévő szellőző visszakerült középre.

Fotó: Thierry Bernard (rallye-sport.fr)


A spanyol murván tartott szeptemberi alkalommal újabb nagy módosításokat vetettek be, egy teljesen új hátsó diffúzort, valamint az oldalszoknyákat.

Az új tervezésű hátsó szárnyat az októberben Dél-Spanyolországban megrendezett laza talajú teszten alkalmazták első alkalommal. Ez nagyon hasonló volt ahhoz, mint amit a Volkswagen használt a 2017-es Polo WRC tesztjein, két vékony első tartóval rendelkezett, melyek a felső szárnyelemet tartották, alul pedig egy, a hátsó szélvédő szélességével megegyező méretű lap kapott helyet.


Fotó: Zagatoi


A végső módosításokat a novemberi francia teszten vetették be: az új tervezésű hátsó diffúzort, a nagyobb első lökhárítót, és a leglátványosabb elemeket, az első lökhárító oldalain, a fényszórók alatt lévő két-két szárnyat. Ezek segítenek abban, hogy a levegő az első kerekek széles sárvédőszélesítése fölé áramoljon. Az ajtók is átestek némi módosításon.

Fotó: Eric Rochette (Planetmarcus)

 

Fotó: Hugo Blancher (rallye-sport.fr)


A Monza Rally Show-n bemutatott autón nincs rajta a legutolsó kivitelű hátsó diffúzor. A végső konfigurációt a homologizációs procedúra során rögzítik.

Forrás: wrcwings.wordpress.com


2016. december 1.

 

Fordította: Andrew