A Hyundai i20 WRC aerodinamikája - A Hyundai aerodinamikai módosításai
A Hyundai aerodinamikai módosításai
A Hyundai Motorsport szeptember első hetében folytatta le első felkészülési tesztjét a Katalán Rally-ra. Ezen bevetettek néhány módosítást az autó teljesítményének javítása céljából, melyet az év utolsó három versenyén alkalmaztak is, hogy nagyobb eséllyel szálljanak harcba az egyéni és a márka világbajnoki címért. Az átalakítások joker igénybevételével történtek, ezekből az FIA 2017-es szabályai szerint hármat lehetett felhasználni minden csapatnak az év során. A tesztre Spanyolországban, Tarragona közelében került sor, azt szeptember 5-én kezdték. Ezen a napon aszfalton futott az i20 Coupe WRC, és Thierry Neuville ült a volánja mögött.
Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC, Tarragona, 2017. szeptember 5.; fotó: Jaume Soler videójából
Az első nagy változás, hogy az első lökhárító oldalairól lekerült az egyik szárny, annak vége pedig, ami fennmaradt, nyitott lett. Az oldalsó peremek is eltűntek ezekről a szárnyakról.
Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC, Tarragona, 2017. szeptember 5.; fotó: Jaume Soler videójából
Dani Sordo, Hyundai i20 WRC, Svéd Rally 2017
Az új konfiguráció nagyon hasonló ahhoz, amit a Citroen használt 2017-ben, ugyanakkor ez egy szárnyat tartalmaz csak.
Kris Meeke, Citroen C3 WRC, Monte-Carlo Rallye 2017; fotó: Martin Husar (ewrc.cz)
A második jelentős változás a hátsó szárny módosítása. A hattyúnyakszerű tartók nagyobbak lettek, és meghosszabbításra kerültek a szárny hátsó végéig.
Fotó: Jaume Soler videójából
Az oldalsó lap is szélesebb lett alul.
Hyundai i20 Coupe WRC 2017
Az alsó lap szögét megnövelték, ahogyan az alábbi képen látszik (az új és a régi szárny összehasonlítása: felül Andreas Mikkelsené a Katalán Rally-n, alul Dani Sordóé a Svéd Rally-n).
Végül egy Gurney-bajusz is került a szárny alsó lapjára.
A Gurney-bajusz egy nagyon szűk kilépőél a szárny végén, ami hozzájárul a leszorítóerő előállításához, de nagyobb légellenállást is eredményez. A Hyundai a felső lapon használt már ilyet, most azonban az alsót is ellátta ezzel.
Az autó hátsó részén a szárnyon kívül nem történt komolyabb változtatás összehasonlítva a szezon korábbi részében használt változatta.
Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC, Monte-Carlo Rallye 2017; fotó: Denis Baudron (ewrc.cz)
Ugyanezeket a megoldásokat használták a murvás teszten, amit Neuville szeptember 6-án, Dani Sordo pedig szeptember 7-én teljesített a tarragonai térségben, majd akkor is, amikor Andreas Mikkelsen foglalt helyet az autó kormánya mögött szeptember 18-án, valamint Sordo szeptember 20-án ugyancsak Tarragona mellett.
A Katalán Rally-n rajthoz álló mindhárom Hyundai megkapta mindkét módosítást.
Andreas Mikkelsen, Hyundai i20 WRC, Katalán Rally 2017
Dani Sordo, Hyundai i20 WRC, Katalán Rally 2017
A Hyundai a Brit Rally-ra újabb módosításokat tervezett az i20 Coupe WRC aerodinamikáján.
Forrás: wrcwings.wordpress.com
2017. szeptember 6.
Fordította: Andrew