A Volkswagen Polo WRC aerodinamikája
Az új Polo WRC aero csomagja 2017-re
A Volkswagen 2016 szeptemberének első felében tesztelte a 2017-es Polo WRC-n a véglegesnek mondott aerodinamikai konfigurációt a Portugál Rally régi szakaszain, mint amilyen az Arganil vagy a Gois. Az elsőként megjelent fotók egy új hátsó szárnyról árulkodnak, mely szignifikánsan különbözik az előző verziótól.
Az első fő változás az alsó lap szélességének csökkenése (az alábbi képeken felül az új, alul a régi kivitel), ez most ugyanolyan széles, mint a hátsó szélvédő, ami lehetővé teszi, hogy a levegő a két oldalon a felső elem alá áramoljon. A kialakítás eredményeképp nem az alsó lap tartja már a felsőt, így két függőleges tartót építettek be.
Az alsó lap szöge csökkent, így növekedett a két elem közötti távolság (alább jobb oldalon az új, a balon a régi kivitel).
A felső lap szöge látszólag ugyanakkora vagy egy kicsit nagyobb, míg az alsó vége nyitottabb, így szabadon áramolhat a levegő az autó és a szárny között.
A korábbi teszteken használt hátsó szárny (fentebb a jobb oldalon) ugyanaz volt, mint amit a 2016-os Polo WRC-n alkalmaztak, de a szabályok engedélyezte nagyobb méretben.
Forrás: wrcwings.wordpress.com
2016. szeptember 18.
Fordította: Andrew