Get Adobe Flash player

Miért mentek jól a Subaruk Mexikóban?

A Prodrive csapat Subarui a Mexikó Rally-n mindig is jó teljesítményt nyújtottak. 2005-ben Petter Solberg megnyerte a viadalt, 2006-ban – csakúgy, mint két esztendővel korábban – az első napon végig az eredménylista első helyét birtokolta a norvég, 2007-ben pedig szintén vezetett, amikor elfolyt a motorból az olaj.

A Subaru gyári csapata 2008-ban újabb sikert remélt. „Úgy gondolom, a motorjaink relatíve jók Mexikóban” – mondta a Prodrive technikai igazgatója, David Lapworth. „A boxermotor elrendezése sokkal alkalmasabb, mivel nekünk van a legnagyobb furatunk és a legkisebb löketünk a World Rally Car-ok motorjai közül. Ez azt jelenti, hogy a skála magas fordulatú végén, ahol az erő számít, a mi motorunk fut a legszabadabban. Mindig is jó volt a motorunk a tengerszint felett nagy magasságokban fekvő versenyekre, Afrikára, Mexikóra és Argentínára.”

A győzelmével végződött 2005-ös mexikói futam előtt nem sokkal Solberg azt mondta a subarusoknak, hogy amennyiben nem megy jól azon a viadalon a kocsi, sosem fognak vele versenyt nyerni, viszont amennyiben megszerzik a győzelmet, az sem lesz garancia a sikerek folytatására. „A mexikói az a futam, ami nagyon kedvez nekünk, más követelményeket állít az autók elé a nagy magasságok miatt, a motorunk pedig jobban dolgozik, mint a többi csapaté.”

A norvég véleménye szerint a teljesítmény hiánya elfedte az autó más hiányosságait. „A motor nem biztosít akkora erőt a magasságokban, következésképpen a tapadásunk hiányossága nem akkora probléma. A kezelhetőségi hiányosságokat is elrejti ez a dolog.”

A 2008-as Mexikó Rally jól indult a japán autók számára, Solberg és csapattársa, Chris Atkinson reményt keltően autózott a shakedown-on, megnyerték a verseny előtti tesztet, és bíztak az erőforrásuk adta előnyükben. A 2003-as világbajnoknak azonban nem alakult jól a versenye, nem tudott pontot szerezni, Atkinson ugyanakkor a második helyen ért célba.

Mint kiderült, ez volt a Subaru csapat utolsó gyári szereplésének éve, akik a 2005-ös mexikói sikerük után mindössze egyszer, a szomorúan alakult az évi Brit Rally-n állhattak fel a dobogó legmagasabb fokára.

 

Andrew