Get Adobe Flash player

Hírek: Citroen DS3 WRC - Kris Meeke a legjobb Loeb óta?

 

Kris Meeke a legjobb Loeb óta?

Nem mindennapi éveket él meg Kris Meeke. 2011-ben egy nagy álma vált valóra, amikor a MINI-vel aláírta szerződését a rali világbajnokságra. Aztán elfogyott a támogatás a brit csapatnál, rémálommá vált minden.

Csupán néhány héttel a 2012-es Monte-Carlo Rallye rajtja – első teljes idényének kezdete – előtt Kris kapott egy telefonhívást, mondták neki, a történetnek vége.

„Basszus” – mondta akkoriban…

Húsz hónapot töltött el úgy, hogy nem ült World Rally Car-ban, majd Finnországban első hármas gyorsasági időket mutatott, és benn lett volna az első ötben, ha az utolsó előtti szakaszon nem borul fel. Mindezt az egyik legnehezebb versenyen.

Most itt van Ausztrália, ahol Dani Sordót fogja helyettesíteni. Ez egy jelzés, hogy a Citroennél (és a Peugeot-nál), akiknek immáron két éve tesztpilótája, milyen nagyra értékelik munkáját.

„A tesztelés jó, de nem ez az, amit csinálni akarsz” – mondja a 34 éves versenyző. „A nagy dolog a versenyzés. A versenyzéssel kelek, a versenyzéssel fekszem, a versenyzéssel lélegzem.”

A tapasztalat tekintetében kevés pilóta van, aki ugyanennyivel rendelkezne.

„A teszteken kilométerek ezreit teljesítem évente, talán többet is, mint az állandó pilóták” – magyarázza. „Ugyanolyan éles vagyok, mint valaha, és abszolút felkészült a visszatérésre, legyen ez a Citroennel, a Peugeot-val, vagy bármely más gyártóval, aki beszáll a sportágba. Tudom, mi kell ahhoz, hogy valaki a világbajnokságon versenyezhessen.”

A Hyundai megerősítette, hogy a jövő évben részt vesz a rali világbajnokságon, de más gyárakról is pletykálnak. Meeke-t valamilyen formában már az összes ilyennel szóba hozták, és természetesen a Citroen jövő évi listáján is elöl foglal helyet. Azon kevés emberek egyike, aki egyszerre rendelkezik a megfelelő sebességgel és a tapasztalattal, még ha csupán hat versenyen vett is részt 2011-ben a MINI-vel annak tanuló évében.

„Az első hat versenyemen közelebb voltam az elejéhez, mint az elmúlt tíz évben a bajnokságba bekerülő bármely más pilóta” – világított rá Meeke. „A legjobb időtől átlagosan 0,6 másodperccel voltunk lemaradva kilométerenként azokon a gyorsaságikon, amiket teljesítettünk. Az egyetlen ember, aki ezt az első hat versenyén megcsinálta, Sebastien Loeb volt. És csak hat verseny után tudod igazán magadat adni” – tette hozzá Meeke. „Ha megnézzük Sebastien Ogier-t, az első hat futamán 1,4 másodpercre volt a leggyorsabb időtől kilométerenként.”

Elnézve azt, hogy Loeb és Ogier mit tett le az asztalra, az látszik, hogy Meeke is közel áll az újabb lépéshez.

„Pokolian frusztráló ez, minden egyes nap minden órájában eszembe jut ez talán” – árulja el, mennyire is hiányzik neki a versenyzés. „A ralisportban ugyanakkor csak egy foga vagy a fogaskeréknek. Ez nem úgy van, mint egy labdarúgó vagy teniszező esetében, ahol a teljesítményed alakítja a sorsodat.”

Meeke tehát eltökélt a visszatéréssel kapcsolatban. „Ez a játék olyan, hogy egyszer sehol sem vagy, majd egy telefonhívás megváltoztatja az életedet. Továbbra is bekopogtatok minden ajtón, ahol tudok. Tudom, hogy elég jó vagyok.”

És a múlt héten megcsörrent a telefon.

 

Andrew

 

2013. augusztus 16.