Get Adobe Flash player

Hírek: Citroen DS3 WRC - Hogyan tovább Citroen?

 

 

Hogyan tovább Citroen?


Yves Matton elmondta, nincs a terveik között, hogy a következő szezonban fizetős versenyzőket alkalmazzanak a rali világbajnokságon.

A múlt heti Szardínia Rally-n fontos beszédtéma volt, mi lehet a következő szezonra a Citroen rali világbajnoki csapatának versenyzői felállása, megkérdőjelezve mindkét jelenlegi pilótájuk, Mikko Hirvonen és Dani Sordo maradását is.

Sem a finn, sem a spanyol versenyzőnek nincs szerződése a jövő évre, ugyanakkor Matton megnyugtatta a kedélyeket, miszerint mindkét párosát lecserélné. Arra a kérdésre, hogy ki ülhet 2014-ben a gyári DS3 WRC-k volánja mögé, a Citroen Racing csapatvezetője azt válaszolta, túl korai még erről beszélni, de a nyár folyamán meghatározzák az alakulat jövőre vonatkozó irányát.

„Gondolkodnom kell a jövő évi versenyzői felállásunk filozófiáján” – nyilatkozta Matton. „Nem csak arról van szó, hogy Mikkóval vagy Mikko nélkül. A nyáron fogok ezen gondolkodni, majd a Finn Rally után dönteni.”

Egyes források szerint Matton szívesen viszontlátná Thierry Neuville-t, de Kris Meeke is szóba került, hogy egész évet teljesítene a csapat színeiben jövőre.

A WRC 2-ben vitézkedő Robert Kubicát sem szabad kifelejteni a felsorolásból. A korábbi Forma-1-es pilóta tapasztalatlansága ellenére remekül teljesít, sorozatban két győzelmet aratott kategóriájában, amivel reális esélye nyílt a bajnoki cím megszerzésére is. Potenciálisan a lengyel is számításba jöhet egy WRC-s ülésre. „Jelenleg nem gondolkodunk ezen, de azt tudom mondani, ha így folytatja, nincs oka, miért ne vezethetne egy World Rally Car-t, ami csak egy kicsit erősebb” – vélekedett Kubicáról Matton.

A belga származású csapatvezető megerősítette, profi versenyzőket szeretne a gárda színeiben tudni a következő idényben is. „Fizetős versenyzők alkalmazás nincs a terveink között.”

A mostani szezon során mind Hirvonen, mind Sordo küszködik, a részmunkaidős Sebastien Loeb három futam alatt több pontot gyűjtött, mint a hét forduló során csapattársai.

A Citroen aztán a héten bejelentette, a következő szezonban benevez a túraautó világbajnokságra, kétséget ébresztve ralicsapatuk jövőjével kapcsolatban. A francia gyár rali világbajnokságon történő további részvételét ugyanakkor elősegíti az a tény, hogy a Volkswagen előterjesztését követően az FIA a napokban befagyasztotta a WRC-k fejlesztését, megkímélve a csapatot a jelentős összeget felemésztő fejlesztésektől. A másik érv a maradás mellett Abu Dhabi, akivel hosszútávú partnerkapcsolatot írtak alá a múlt év végén.

A WTCC-s részvétellel kapcsolatos bejelentéskor Matton ugyanakkor elejtett egy félmondatot, miszerint „új rendszer keretében, új célokkal” maradnak a ralisport legfelsőbb szintjén. Ez jelentheti azt is, hogy egy szemléletváltás után a PH Sport amolyan félgyári alakulatként fogja képviselni a márkát…

 

Andrew

 

2013. június 27.