Get Adobe Flash player

Zavarba ejtő a Toyota sebessége

Ott Tanak Argentin Rally-n aratott domináns győzelme zavarba hozta a Toyota csapatának riválisait a Yaris WRC által mutatott tempó miatt, ráadásul motorfejlesztések is várhatók az autón.

Az észt versenyző a futam első két napján a tizenkettő hagyományos szakaszból tízen bizonyult a leggyorsabbnak, és a péntek reggeli kilencedik pozícióból gyorsan az élre kapaszkodott, majd elhúzott a többiektől. Tanak több mint fél perc előnnyel nyerte a dél-amerikai viadalt úgy, hogy a győzelmet követően elismerte, a verseny második felében visszavett egy kicsit. A pilóta azt is elárulta, a hétvége során nem is állítgatott autóján, hiszen nagyon kényelmesen érezte magát benne már a szardíniai felkészülési teszten is.

Az Argentínában második helyen befutó Thierry Neuville ugyan elégedett volt azzal, hogy a Hyundai előrelépett az előző verseny, a Korzika Rally óta, a Toyota Argentínában mutatott sebessége azonban kétségeket ébresztett benne. „Nem vagyok boldog azzal kapcsolatban, hogy az első két napon nem tudtunk legjobb időt felmutatni, jóllehet keményen nyomtam” – magyarázta a belga versenyző. „Tettek egy lépést a fejlődésben, és erősek. Zavarba ejtő ez számunkra.”

A Toyota egy másik riválisától származó forrás elárulta, a Yaris WRC motorteljesítménye az, ami különös aggodalommal tölti el őket. „Tanulmányoztuk a Korzikán megrendezett forduló adatait” – mondta el a forrás. „Látta valaki, hogy mennyit mutattak azok a kanyarok között? Az autó sebessége 75 és 150 kilométer/óra között hihetetlen. Akárhogy is van, az a motor annyira erős, és jönnek még többel is.”

A Toyota GAZOO Racing vezetője, Tommi Makinen megerősítette, hogy a Yaris WRC erőforrása a következő terület, amire a figyelmük irányul, és a Toyota Motorsport GmbH készített is már egy továbbfejlesztett egységet, ezt be is építették a tesztautóba, hogy próbálgathassák a szezon leggyorsabb versenyére, a július végén megrendezésre kerülő Finn Rally-ra. „Nagyobb nyomatékot biztosítanak számunkra. Nincsenek számaim. Hogy a motor csúcsa a teljesítmény tekintetében több-e valamennyivel? Nem tudom. A motort azonban egy kicsit könnyebben vezethetővé teszi” – mondta el Makinen.

A japán gyártó alakulatának technikai igazgatója, Tom Fowler kihangsúlyozta, a fejlesztés a vezethetőségre koncentrál. „Dolgozunk még új alkatrészeken a motor számára, amikhez homologizációs jokert fogunk felhasználni. A cél az, hogy kevésbé hegyes motort készítsünk, ugyanakkor meg akarjuk tartani ugyanezt a csúcsteljesítményt – bármi, ami teljesítményvesztést jelent, nem elfogadható. Ki akarjuk tárni a vezethetőséget. Ez az, amit megcéloztunk; ugyanaz lesz a csúcsteljesítmény Finnországban, de nagyobb nyomatéktartománnyal.”

 

Andrew

 

2018. május 13.