Get Adobe Flash player

Ogier: Nagyobb sebességre van szükségünk

Sebastien Ogier azon a véleményen van, hogy csapatának, az M-Sportnak nagyobb tempót lenne szükség találnia Ford Fiesta WRC-jével, hogy legyen esélyük világbajnoki címeik megvédésére.

Az ötszörös világbajnok csapatutasítások segítségével, Elfyn Evans lassításával és Teemu Suninen késésével is csupán ötödikként ért célba a Finn Rally-n, annak ellenére, hogy autóján új lengéscsillapítókat és aerodinamikai csomagot használtak.

Ogier nem igazán volt képes kihasználni, hogy bajnoki riválisa, Thierry Neuville gyenge hétvégét teljesített, hat pontot tudott hozni a pontverseny éllovasán, és huszonegy egységre van tőle még mindig. Az M-Sport huszonhat ponttal van lemaradva a Hyundai-tól a gyártók versengésében. A finn viadalt a Toyota pilótája, Ott Tanak dominálta, aki ezzel huszonöt pontra közelítette meg Ogier-t, míg a japán gyártó egy egységre van csupán a brit alakulattól.

„Csalódást keltő, hogy nem volt meg a teljes hétvégén a sebességünk” – magyarázta Ogier. „Nem működött itt, úgyhogy a következő versenyre kell összpontosítanunk most. Ez nem egy kis küszködés. Tavaly mindhárom autónak – Elfynnek, Teemunak és mielőtt elég hamar kiestem a versenyből, nekem is – megvolt a tempója, hogy leggyorsabb időket autózzon, az autó tempója jó volt. Azzal a reménnyel jöttünk ide, hogy küzdjünk a Toyotától nem túl távol, de a lista alján végeztünk, és nem tudtunk küzdeni semmiért.”

A francia versenyző elmondta, Fiestájának tapadáshiánya volt az elsődleges gondja. Az ő autója új felfüggesztéssel futott Finnországban, a Reiger helyett Sachs lengéscsillapítókat használtak ezúttal. A cserét Ogier erőltette, miután sokkal jobban érezte magát a Sachs egységeivel a volkswagenes bajnoki címeinek megszerzése alkalmával.

„Sokat kell küzdened, hogy az úton tartsd az autót, úgyhogy a tapadást kell megnéznünk talán” – tette hozzá. „Meg kell nézni a Toyotát, könnyedebbnek látszik, stabilabb és több tapadása van a kanyarban.” Miután megkérdezték tőle, hogy jó ötlet volt-e új lengéscsillapítót használni Finnországban, főként azok után, hogy módosított aerodinamikával futott az autója hátul, a következőket válaszolta: „Bármilyen lengéscsillapítót használhatnék, nem változtatna semmit – a probléma, amink van, nem a lengéscsillapítótól ered. Nem úgy tűnik, hogy az aero annyit segítene, az egész csapat lassú volt ezen a hétvégén, nem számított, kinek van az evolúciója. Talán egy kicsi mindenhol van, úgy tűnik, még a hajtásláncban sem vagyunk fantasztikusak. Tudtuk, hogy milyen itt a Toyota, de a Citroen is lehagyott minket ezen a hétvégén. Azt vártuk, hogy közelebb leszünk, nem pedig ilyen távol tőlük.”

Az M-Sport műszaki tanácsadója Massimo Carriero elmondta a finn szerepléssel kapcsolatban, nincs bizonyíték, hogy az új aerodinamikai kialakítás lassabb lenne, a csapatnak azonban adatokat kell még róla gyűjtenie. „Teljesítménynyereség ez, ugyanakkor értjük, hogy vannak területek, ahol javítanunk kell, hogy megértsük a dolgokat. A verseny folyamán csináltunk módosításokat az aero területén Seb azon beszámolói alapján, amik az autó egyensúlyáról szóltak, és változtattunk a beállításon is, ami a hasmagasságot és az ilyen dolgokat illeti.”

Carriero hozzátette, a csapat a Deutschland Rallye-ra új alkatrészeket is tesztel, de elmondása szerint nem valószínű, hogy használni fogják ezeket. „Az aszfaltra nem vagyunk készen még. Hosszabb időre van szükség az aszfaltra, hogy valami olyasmit lássunk, de dolgozunk már azon az irányon. Megvan még az esély, hogy Németországban összehasonlítsuk mindkettőt, úgyhogy úgy gondolom, azt kell mondani, meg kell hagyni az esélyt, hogy a legjobb megoldást vigyük. Finnországra úgy gondoltuk, ez a legjobb megoldás. Németországra nyitottnak kell lennünk az új aeroval és el kell dönteni, hogy ez az az irány, mely felé menni akarunk.”

A finn hétvégével kapcsolatban az M-Sport vezetője, Malcolm Wilson is csalódott volt, ugyanakkor rámutatott, a bajnokság pozitívan alakult számukra a hétvége folyamán. „Elértük a célunkat, hogy némileg csökkentsük a hátrányt. Nem voltam illúziók között itt, az élen akarunk küzdeni, és készen állunk a munkára, jönnek a tesztek, készen állunk. Amit nem fogunk megtenni, hogy pánikoljunk, abszolút nincs szükség erre egyáltalán.”

Wilson elárulta, a csapat elég 2017-es elemmel rendelkezik, hogy Ogier a régebbi kialakítással menjen. A francia pilóta nem a Sachs lengéscsillapítókat fogja használni, de Carriero megerősítette, további murvás versenyeken azzal fog futni bajnokuk.

 

Andrew

 

2018. augusztus 12.