Get Adobe Flash player

Jelentős változások a WRC 2-es bajnokságban

 

A Motorsport Világtanács az október 12-én tartott párizsi ülésén hozott néhány, a rali világbajnokság 2019-es szezonjával kapcsolatos döntést.

A támogató bajnokságok 2019-ben átstruktúrálásra kerülnek, hogy a gyártói bajnokságok nevezését segítsék, valamint hogy növeljék a gyártók által támogatott versenyzők és autók részvételét, illetve bátorítsák a privát nevezéseket a WRC 2-es kategóriában és a junior világbajnokságon. Az R5-ös autók sikerére építve egy új sorozat kerül kiírásra az R5-ös gyártók számára, ez a WRC 2 Pro bajnokság, ahol a pilóták, a navigátorok és a gyártók is értékelésre kerülnek regisztrációt követően. A WRC 2-es bajnokság megmarad, ebben ugyanolyan specifikáció R5-ös autókkal kizárólag privát versenyzők vehetnek részt. A szándék mindezzel az, hogy még több, a regionális és a nemzeti sorozatokban részt vevő versenyző számára tegyék vonzóvá a sorozatot.

A fiatal tehetségek fejlődésének folyamatos támogatása érdekében a junior világbajnokság változatlan marad. A WRC 3-as kiírást azonban törlik. A kétkerékhajtású autókkal ettől függetlenül továbbra is részt lehet venni a világbajnoki futamokon.

A fő sorozatot, a világbajnokságot pilóták, navigátorok és gyártók, a WRC 2 Pro bajnokságot ugyancsak pilóták, navigátorok és gyártók, a WRC 2-es bajnokságot pilóták és navigátorok, a junior világbajnokságot pedig pilóták, navigátorok és nemzetek számára írják ki.

Az általános költségcsökkentési terv részeként – mely olyan kiadások csökkentését vagy elhagyását célozza meg, ami nem ad pluszt a rali világbajnokság látványosságához – a gyártói bajnokságba nevező csapatok számára az éves tesztnapok számát ötvenötről negyvenkettőre csökkentik.

A versenyek gyorsasági szakaszainak teljes hossza az eddigi maximális ötszáz kilométerről háromszázötvenre csökken.

A versenyzők folyamatos beazonosíthatósága miatt és a promóció segítése érdekében az 1-es prioritással rendelkező pilóták 2019-től szabadon választhatják meg a rajtszámukat. Ez alól az 1-es rajtszám kivétel, ami a mindenkori uralkodó világbajnokot illeti.

 

Az ülésen a 2019-es sorozat versenynaptára is jóváhagyásra került.

1. Monte-Carlo Rallye – aszfalt/hó: 2019. január 25-27.

2. Svéd Rally – murva/hó: 2019. február 15-17.

3. Mexikó Rally – murva: 2019. március 8-10.

4. Korzika Rally – aszfalt: 2019. március 29-31.

5. Argentin Rally – murva: 2019. április 26-28.

6. Chile Rally – murva: 2019. május 10-12.

7. Portugál Rally – murva: 2019. május 31. – június 2.

8. Rally d’Italia – murva: 2019. június 14-16.

9. Finn Rally – murva: 2019. augusztus 2-4.

10. Deutschland Rallye – aszfalt: 2019. augusztus 23-25.

11. Török Rally – murva: 2019. szeptember 14-16.

12. Brit Rally – murva: 2019. október 4-6.

13. Katalán Rally – aszfalt/murva: 2019. október 25-27.

14. Ausztrál Rally – murva: 2019. november 15-17.

 

Hosszas bizonytalanság után a korzikai futam tehát bent maradt a versenynaptárban, ami a chilei verseny érkezésével eggyel több, tizennégy fordulót tartalmaz. Japán várva várt visszatérésére 2019-ben nem kerül sor – a kandidáló versenyük nem zajlott le a versenynaptár kihirdetéséig, és a csapatok is ágáltak a további tengerentúli viadal ellen –, ez legkorábban 2020-ban történhet meg, mint ahogyan a Safari Rally esetében is. Kenyában jövőre rendeznek kandidáló versenyt.

 

Andrew

 

2018. október 24.