Get Adobe Flash player

Előrehozott Hyundai-fejlesztés

Előre hozta annak bevetését és már az Ausztrál Rally-n csatába küldte új specifikációjú motorját a Hyundai Motorsport. Mindezt azért tette a csapat, hogy segítse Thierry Neuville-t az egyéni világbajnoki cím megszerzésében.

A belga pilóta i20 WRC-jébe egy új hengerfejjel ellátott erőforrás került, amit eredetileg a következő szezon rajtján terveztek bevetni. Az új egység nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot biztosít. „Azt terveztük, hogy a jövő évben vetjük ezt be, de fel akartuk használni a homologizációs jokert idén, úgyhogy nem vesztjük el azt” – magyarázta Michel Nandan, az alakulat vezetője az autosport.com-nak. „A szabályzat azt mondja ki, hogy egy motoron használhatjuk ezt csupán – úgyhogy betettük Thierry autójába. Amikor ebben a helyzetben vagy a bajnokságért, abszolút minden lehetséges dolgot bele kell tenned.”

Nandan azt is hozzátette, a lépés nem jelentett kockázatot: „Elvégeztünk minden tartóssági tesztet, sok időt töltött az új motor a fékpadon, és három vagy négy tesztet is teljesített az autóban mostanáig.”

Neuville ausztrál hétvégéje végül nem úgy alakult, ahogyan szerették volna, a pénteki napja kalandosra sikerült, onnantól kezdve pedig futott az eredmény után. A vesszőfutás végül egy balesettel fejeződött be vasárnap, a belga emiatt nem tudta megszerezni a világbajnoki címet.

Fejlődni kell a Toyota ellen – mondja Neuville

A belga pilóta a versenyt követően nem hagyta kritika nélkül a Hyundai Motorsportot. Első körben felhívta csapata figyelmét, hogy nem lesz esélyük a toyotás Ott Tanak ellen 2019-ben anélkül, hogy nem lépnek előre az autó fejlesztésében. „Az bizonyos, ha nem növeljük a sebességet és a teljesítményt, nincs esélyünk jövőre” – nyilatkozta Neuville. „Fejlesztésre van szükségünk, és meglátjuk – általános fejlődés az, amire szükségünk van, nem pedig csak egy terület, ahol szükségünk van rá, hogy gyorsabbá tegyük az autót.”

A másik kérdéskör a csapattársaktól kapott segítség volt. A Hyundai még nem döntött teljes egészében a jövő évi versenyzői felállásról, Neuville ugyanakkor elmondta, bárki is szerepel az alakulatban, jobb eredményekre lesz szükség tőle. „Magam vagyok sok alkalommal. Úgy gondolom, idén látható volt ez – a másik csapatoknak jó támogatásuk volt a versenyzőiktől, nekem ugyanakkor nem igazán volt ez meg. Természetesen a gyártói bajnokságot is nehézzé fogja ez tenni” – mondta el a versenyző. Állítása megalapozott, hiszen ő az egyetlen hyundai-os, aki Hayden Paddon 2016-os Argentin Rally-n aratott győzelme óta futamot tudott nyerni a gyártó színeiben.

Nandan elfogadta az elsőszámú versenyzője által állított kihívásokat. „Nem tudom, mit tervezett a Toyota a fejlesztésre. Mindenki dolgozik azonban a következő szezonon, nekünk pedig igyekeznünk kell, utol kell őket érnünk. Ez minden, amit mondani tudok. Vannak dolgok, amin dolgozunk. Ausztráliában ott volt a motorunk – aminek új specifikációjú hengerfeje volt –, és csak folytatnunk kell, ugyanezt csinálni még több munkával. A tél során tovább fogunk dolgozni a motoron, az erőátvitelen, a felfüggesztés pedig egy olyan valami, amin rendszeresen dolgozunk. Ez nem fog megállni” – zárta gondolatait Nandan, akinek csapatán egyre nagyobb a nyomás, hiszen a Hyundai most már mindenképpen világbajnoki címeket akar látni befektetése eredményeként.


Andrew


2018. december 9.