Get Adobe Flash player

Solberg mexikói bánata

A Mexikó Rally – mint ahogy a rali világbajnokság többi viadala is – sosem szenved hiányt az emlékezetes momentumokban. A futam 2004-ben került be a sorozat vérkeringésébe, és rögtön egy drámával indult, amikor Petter Solberg egy potenciális győzelmi lehetőséget bukott el egy apró műszaki malőr miatt.

A verseny sok újdonsággal szolgált, ezek közül a legjelentősebb az volt, hogy a rali világbajnokság először látogatott Közép-Amerikába. Az FIA szabályai is ekkor változtak meg. A versenyek általános formátuma revízión esett át, és öt napban maximálták a teljes eseményt, életbe lépett a flexi szerviz intézménye, a gumiabroncsok vonalkódjának elektronikus ellenőrző rendszere, csökkentették a murvakémek szerepét, a shakedown-ra pedig kevesebb idő állt rendelkezésre. A változások mindössze hat héttel a Mexikó Rally előtt emelkedtek jogerőre.

Másik újdonságként a Subaru ekkor mutatta be az Impreza WRC módosított változatát.

Az első napon négy szakaszt rendeztek, Solberg pedig az élre repítette a Subarut. A forró délután végén egy hosszú, lomha etapot kellett teljesítenie a mezőnynek, hogy a Guanajuatótól északra lévő utolsó gyorsaságit követően visszajussanak a szervizbe.

A leoni Poliforum komplexum előtt sokat kellett várni az autóknak az időellenőrzőnél. Solberg gépének igencsak bonyolult elektromos rendszere ekkor nem kapcsolt ki teljesen, emiatt az Impreza akkumulátora lemerült. A pilótának és navigátorának, Phil Mills-nek nem volt mit tenni, elkezdték tolni a kocsit az időellenőrző és a szervizpark felé. A sárga színű előjelző tábla és az időellenőrző pont között azonban volt egy kis emelkedő, itt már viszont egyáltalán nem lehetett igénybe venni külső segítséget.

Látva, hogy a kedvenceik reménytelenül próbálkozva küzdenek, a norvég rajongók egy csoportja rögtön ott termett segíteni. Ennek aztán súlyos ára lett. Az autó beért az időellenőrző állomásra, de nyilvánvaló volt, hogy mi történt. A versenybírók elnéző módon mindössze ötperces büntetéssel sújtották Solbergéket, ez azonban elég volt, hogy távol kerüljön a páros a dobogótól.

A Subaru kettőse kemény csatában végül a negyedik helyen zárta a hétvégét a fordosok, Markko Martin és Francois Duval, valamint a citroenes Carlos Sainz mögött, mindössze 3 perc 15 másodperc lemaradással a győztesekhez képest.

 

Andrew