Get Adobe Flash player

Átesett a homologizáción az új Fabia R5

Kész a versengésre a Skoda Fabia R5 megújult változata. A tavaly decemberi világpremiert követően 2019. május 1-ével homologizálta az autót a Nemzetközi Automobil Szövetség, ezzel megkapta a jóváhagyást, rajthoz állhat az FIA által szabályozott versenyeken. A kiterjedt – murván, aszfalton, havon és jégen lezajlott – tesztprogram jelentős mennyiségű kilométere után a továbbfejlesztett Fabia R5 követheti elődjének, a cseh márka eddigi legsikeresebb raliautójának az útját. Az optimalizálás kulcsfontosságú egységeket is érintett, ezt az jövőbeli ügyfelek is észre fogják venni.

 

Még gyorsabb, és még keményebb

Mint ahogyan a Skoda Fabia jelenlegi generációs sorozatgyártású változata, a felfrissített Skoda Fabia R5 is az új fényszórókivitellel és a még jellegzetesebb orr résszel rendelkezik. A raliautót ugyanakkor technikailag is továbbfejlesztették a teljesítmény és a megbízhatóság tekintetében. A versenygép jobb motorteljesítménnyel bír az előző változathoz képest. Az 1,6 literes turbófeltöltéses erőforrás továbbfejlesztésre került, ami nagyobb teljesítményt és jobb vezethetőséget eredményezett. A motort új, javított hidraulikus rendszerrel rendelkező olajszivattyúval, elektromos vízpumpával és új, hatékonyabb hűtőrendszerrel látták el. A turbófeltöltő lefúvatószelepét ezentúl elektronikusan működtetik, a főtengely és generátor közötti módosított átvitel pedig nagyobb teljesítményt biztosít kigyorsításkor.

Új a motor elektronikája, beleértve a Magneti Marelli motorfelügyeletet, és új kijelző is került az autóba. A sebességváltó áttételezést az új motor karakterisztikájának megfelelően módosították, az erőátvitel pedig hosszabb élettartammal rendelkezik. Megerősítésre került a karosszéria, amibe az FIA 2019-es előírásainak megfelelő új bukócsövet építették. Az új kormánymű direktebb áttételezést kapott, a nagyobb rugóút pedig jobb tapadást biztosít.

 

Új autó Kopecky-nek és Rovanperának

„A továbbfejlesztett Skoda Fabia R5 a sikeres R5-ös projektünk követése” – mondta el Michal Hrabanek, a Skoda Motorsport vezetője. „Az eredetileg tervezett ütemterv szerint futott a teljes projekt. A sikeres homologizáció az FIA új biztonsági standardjait követően és azt figyelembe véve történt meg. Most az új autó bemutatkozására koncentrálunk, ugyanakkor megkezdjük az első ügyfélautók építését is.”

Mindezidáig kétszázhetven Skoda Fabia R5-öst értékesítettek világszerte, ebből nyolcvanat 2018-ban. 2019-ben két autót nevez a Skoda Motorsport a rali világbajnokság egyes futamaira. A WRC 2 uralkodó bajnokai, Jan Kopecky és Pavel Dresler a világbajnokság mellett a cseh ralibajnoki címük megvédésére törekednek, míg a fiatal finn Kalle Rovanperának és navigátorának, Jonne Halttunennek a világbajnokság új kategóriája, a WRC 2 Pro bajnokság a fő csapásirány.


Andrew