Get Adobe Flash player

Subaru Impreza WRX R4

A R4-es kit az FIA által elfogadott teljesítményfokozó feljavító készlet az N csoportos Subaru Impreza WRX STI versenyautóhoz. Az R4-es csomag a futómű geometriai módosításainak és a súlycsökkenésnek köszönhetően az autó kinematikai tulajdonságait javítja.

A Subaru Technica International (STI) az N-5714 és N-5732-es homologszámú Subaru Impreza WRX STI számára fejlesztette ki az R4-es kitet. Az R4-es kit fokozza a Subaru Impreza WRX STI N csoportos változatának versenyképességét a Szuper 2000-es autókkal szemben.

Az R4-es kit tovább fokozza a már most is gyors N csoportos Subaru Impreza WRX STI teljesítményét és megbízhatóságát. Az autó súlyát 50 kilogrammal csökkenti, erősebbek a lengőkarok és megnöveli a rugóutat a simább és pontosabb haladás érdekében.

Az R4-es kit 2011. május 1-én került homologizálásra.

 

Műszaki adatok (Tommi Makinen Racing változat)

 

Motor: négyhengeres, 16 szelepes, turbófeltöltéses boxermotor, gördülő csapágyas IHI twin scroll turbófeltöltő 33 mm-es szűkítővel, Motec M800 motorfelügyelet, rozsdamentes acélból készített kipufogórendszer katalizátorral és hangtompítóval, Bosch nagynyomású üzemanyag szivattyúk, Aero Teflon üzemanyagcsövek, Staubli üzemanyag vételező, gyorscsatlakozós üzemanyag utántöltő és ventilátor csatlakozók

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 92 mm

Löket: 75 mm

Hengerűrtartalom: 1994 ccm

Teljesítmény: 290 LE (fordulatszám: 4700 1/min)

Forgatónyomaték: 585 Nm (fordulatszám: 3300 1/min)

 

Tengelykapcsoló: egytárcsás; átmérő: 240 mm       

 

Erőátvitel: 5 vagy 6 fokozatú kézi kapcsolású Modena sebességváltó. Elektrohidraulikus, Motec felügyeletű középső differenciálmű, korlátozott zárású első és hátsó differenciálművek. Megerősített féltengelyek

 

Felfüggesztés:

Elöl: McPherson rendszerű, Bos négyutas állítható lengéscsillapítók, állítható hidraulikus ütközésgátlóval, R4-es alumínium felső felfüggesztési pontok

Hátul: kettős keresztlengőkaros, Bos négyutas állítható lengéscsillapítók, állítható hidraulikus ütközésgátlóval, R4-es alumínium felső felfüggesztési pontok

R4-es lengőkarok

 

Fékek: AP Racing 

Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 355 mm, murván 295 mm

Hátul: belső hűtésű féktárcsák, átmérő 285 mm

Fékbetét: Endless

Hidraulikus kézifék

 

Kerekek:

Aszfalt: 18x8 collos felnik

Murva: 15x7 collos felnik

Hó: 16x5,5 collos felnik

 

Karosszéria: megerősített önhordó acélkarosszéria, hegesztett, több ponton rögzített KBT biztonsági bukókeret, teljes kevlár alsó védelem, TMR karbon belső tér, oldalütközés elleni védelem az ajtókban, GEMS kijelzők

Súlycsökkentő elemek: első és hátsó ajtók, motorháztető és ötödik ajtó, fűtő és páramentesítő egység, műanyag oldalablakok, fűthető szélvédők

 

Üzemanyagtartály: a padlólemez alá középre beépített 80 literes biztonsági üzemanyagtartály 

 

Méretek:

Hossz: 4415 mm

Szélesség: 1795 mm

Magasság: 1475 mm

Tengelytáv: 2625 mm

 

Súly:

Aszfalt (egy pótkerékkel, üzemanyag nélkül): 1305 kg

Murva (egy pótkerékkel, üzemanyag nélkül): 1320 kg

 

A Subaru Impreza WRX R4 eredményei:

IRC Production Cup bajnok:

2011: Toshihiro Arai (Stohl Racing)

ERC Production Cup bajnok:

2013: Andreas Aigner (Stohl Racing)

 

Andrew