Subaru Impreza WRX R4
A R4-es kit az FIA által elfogadott teljesítményfokozó feljavító készlet az N csoportos Subaru Impreza WRX STI versenyautóhoz. Az R4-es csomag a futómű geometriai módosításainak és a súlycsökkenésnek köszönhetően az autó kinematikai tulajdonságait javítja.
A Subaru Technica International (STI) az N-5714 és N-5732-es homologszámú Subaru Impreza WRX STI számára fejlesztette ki az R4-es kitet. Az R4-es kit fokozza a Subaru Impreza WRX STI N csoportos változatának versenyképességét a Szuper 2000-es autókkal szemben.
Az R4-es kit tovább fokozza a már most is gyors N csoportos Subaru Impreza WRX STI teljesítményét és megbízhatóságát. Az autó súlyát 50 kilogrammal csökkenti, erősebbek a lengőkarok és megnöveli a rugóutat a simább és pontosabb haladás érdekében.
Az R4-es kit 2011. május 1-én került homologizálásra.
Műszaki adatok (Tommi Makinen Racing változat)
Motor: négyhengeres, 16 szelepes, turbófeltöltéses boxermotor, gördülő csapágyas IHI twin scroll turbófeltöltő 33 mm-es szűkítővel, Motec M800 motorfelügyelet, rozsdamentes acélból készített kipufogórendszer katalizátorral és hangtompítóval, Bosch nagynyomású üzemanyag szivattyúk, Aero Teflon üzemanyagcsövek, Staubli üzemanyag vételező, gyorscsatlakozós üzemanyag utántöltő és ventilátor csatlakozók
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 92 mm
Löket: 75 mm
Hengerűrtartalom: 1994 ccm
Teljesítmény: 290 LE (fordulatszám: 4700 1/min)
Forgatónyomaték: 585 Nm (fordulatszám: 3300 1/min)
Tengelykapcsoló: egytárcsás; átmérő: 240 mm
Erőátvitel: 5 vagy 6 fokozatú kézi kapcsolású Modena sebességváltó. Elektrohidraulikus, Motec felügyeletű középső differenciálmű, korlátozott zárású első és hátsó differenciálművek. Megerősített féltengelyek
Felfüggesztés:
Elöl: McPherson rendszerű, Bos négyutas állítható lengéscsillapítók, állítható hidraulikus ütközésgátlóval, R4-es alumínium felső felfüggesztési pontok
Hátul: kettős keresztlengőkaros, Bos négyutas állítható lengéscsillapítók, állítható hidraulikus ütközésgátlóval, R4-es alumínium felső felfüggesztési pontok
R4-es lengőkarok
Fékek: AP Racing
Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 355 mm, murván 295 mm
Hátul: belső hűtésű féktárcsák, átmérő 285 mm
Fékbetét: Endless
Hidraulikus kézifék
Kerekek:
Aszfalt: 18x8 collos felnik
Murva: 15x7 collos felnik
Hó: 16x5,5 collos felnik
Karosszéria: megerősített önhordó acélkarosszéria, hegesztett, több ponton rögzített KBT biztonsági bukókeret, teljes kevlár alsó védelem, TMR karbon belső tér, oldalütközés elleni védelem az ajtókban, GEMS kijelzők
Súlycsökkentő elemek: első és hátsó ajtók, motorháztető és ötödik ajtó, fűtő és páramentesítő egység, műanyag oldalablakok, fűthető szélvédők
Üzemanyagtartály: a padlólemez alá középre beépített 80 literes biztonsági üzemanyagtartály
Méretek:
Hossz: 4415 mm
Szélesség: 1795 mm
Magasság: 1475 mm
Tengelytáv: 2625 mm
Súly:
Aszfalt (egy pótkerékkel, üzemanyag nélkül): 1305 kg
Murva (egy pótkerékkel, üzemanyag nélkül): 1320 kg
A Subaru Impreza WRX R4 eredményei:
IRC Production Cup bajnok:
2011: Toshihiro Arai (Stohl Racing)
ERC Production Cup bajnok:
2013: Andreas Aigner (Stohl Racing)
Andrew