Get Adobe Flash player

Győzelembe kerülő kormányműhibák a Toyotánál

Ott Tanak diadalába került autójának kormánymű problémája a Szardínia Rally-n, a Toyota egyelőre tapogatózik, hogy miért is fordult elő a műszaki hiba két Yaris WRC-jén is.

Az észt pilóta csaknem fél perccel vezette a világbajnokság nyolcadik fordulóját annak utolsó gyorsasági szakasza előtt, jó úton volt tehát, hogy megszerezze idénybeli negyedik, sorozatban harmadik győzelmét. Ehelyett egy szívszorító műszaki hiba következett be autóján, aminek következtében csupán az ötödik helyen ért célba. „A befejező szakasz legelején valami furcsa dolog történt a kormányművel, és alapjában megszorult” – mondta el Tanak. „Egy helyben álltunk egy ideig, küzdöttünk, hogy működésre bírjuk a kormányt. Valahogy sikerült elindulnunk, de elvesztettünk sok időt, valamint a győzelmet is.”

Nem Tanak Yaris WRC-je volt az egyetlen, amivel kormányműhiba fordult elő a hétvége folyamán, állítólag mindhárom csapattársának voltak ilyen gondjai, az viszont biztos, hogy Jari-Matti Latvala pénteken délután ezzel a problémával kényszerült a pálya szélére. „Az utolsó szakaszon, egy hajtűkanyarból kigyorsítva a kormánymű megszorult balra, lementünk az útról, és nem tudtuk folytatni” – mesélte a finn versenyző.

A Toyota GAZOO Racing ralicsapatának főmérnöke, Tom Fowler azt gyanítja, hogy a két eset kapcsolatban van egymással. „Úgy látszik, Jari-Mattinak és Ottnak ugyanaz volt a gondja” – mondta el Fowler az autosport.com-nak. „Ez nem egy olyan dolog, amivel találkoztunk korábban. Minden, amit tudunk, hogy az alkatrészek, amik erre a versenyre érkeztek, ugyanabból a csoportból voltak, és itt lettek összejelölve. Valami történt tehát ezzel a tétellel, ami nem tűnik megfelelőnek.”

Fowler és csapata ki fogja vizsgálni a problémát, amint visszaérkeznek észt központjukba. „Meg kell néznünk a komplett rendszert, úgyhogy nehéz tudni, mi lehetett. Megyünk, és kivizsgáljuk, ma azonban nehéz megmondani, hogy mi ez. Le kell ellenőriznünk mindent, a visszajelzés azonban a pilóták felől ugyanaz.”

A mérnök hozzátette, nem hiszi, hogy a probléma a magas hőmérséklettel van kapcsolatban annak ellenére, hogy az utóbbi évek egyik legmelegebb versenyét tapasztalhatta meg a mezőny az olasz szigeten. „Futottunk már ilyen meleg és ilyen nagy igényeket támasztó körülmények között korábban is” – magyarázta Fowler. „Az időbeliség alapján úgy látszik, hogy ez egy, a tétellel kapcsolatos dolog. Az alkatrészek összeszerelten érkeztek be és lettek az autóba téve.”


Andrew

 

2019. június 17.