Get Adobe Flash player

Ralicsapatok logisztikai kirakósa

Amikor egy másik kontinensen vagy, meghozták a döntést számodra, nincs értelme visszahozni a versenygépeket az Argentin Rally és a Chile Rally közötti hétben Európába. De mi a helyzet a portugál és a szardíniai megmérettetés között?

Itt már más a helyzet. Amikor Európában van az ember, megvan a kísértés, hogy visszavigye az autóit a műhelybe, hogy Matosinhos után, Alghero előtt újjáépítse azokat. Ezúttal megoszlottak a vélemények az alakulatok között. Az M-Sport és a Hyundai Motorsport hazament a 2019-es Portugál Rally után, míg a Toyota GAZOO Racing és a Citroen Racing távol volt az otthonától a két viadal közötti héten.

Geográfiai szempontból az M-Sportnak kellett megtennie az egyik legnagyobb távot, mégis bevállalták, a személy pedig, aki a Ford Fiesta WRC-ket Portugáliából Szardíniára Cumbria érintésével eljuttatta, Bob Baker volt. Bob a világbajnoki sorozat hetedik fordulójának leintése után néhány órával el is hagyta Matosinhos-t, és úton volt észak felé, Bilbaóba, hogy onnan Nagy-Britanniába hajózzon. Miután keresztülment Anglián délről északra, szerda reggel érkeztek vissza az autók az M-Sport műhelyébe.

Éjt nappallá téve dolgoztak az M-Sport szerelői, hogy pénteken délután visszarakhassák a két Fiestát Bob kamionjára, a sofőr pedig délnek vette az irányt. A szerelvény a hétvége folyamán szelte át Franciaországot és érkezett meg Genovába, ahonnan komppal folytatta útját Szardínia felé, az algheroi tengerpart melletti szervizparkba pedig kedden reggel érkezett meg.

Míg az M-Sport északnak vette útját, a Hyundai és a Toyota kelet felé indult, az i20-asok azonban nagyobb távot tettek meg, mint a Yaris-ok. A Hyundai-ok visszatértek az alzenaui bázisra, hogy három nappal később útnak induljanak a világbajnokság nyolcadik fordulójára.

A Toyota Spanyolországig ment csak, egy olyan műhelybe, melyet 2016-ban, az intenzív tesztprogramjuk idején használtak, mikor a Yaris fejlesztése zajlott a rali világbajnoki bemutatkozást megelőzően. A három autót Vic-ben készítették fel a Szardínia Rally-ra, ezekhez csatlakozott egy negyedik versenygép Észtországból, amivel a Tommi Makinen Racing színeiben Juho Hanninen állt rajthoz a szigeten.

Mint ahogyan a két dél-amerikai futam esetében is, mind a négy gyártó rendelkezésére állt egy tartalék World Rally Car, mely a bázison versenykészen várta az esetleges bevetést. A Citroen ezúttal is csatába küldte ezt az autót, miután Esapekka Lappi a Portugál Rally befejező napján felborult. A finn C3 WRC-je nem sérült súlyosan, a csapat vezetője, Pierre Budar azonban azt mondta, egyszerűbb volt a tartalék gépet elküldeni a Citroen Racing főhadiszállásáról, mint a javításokkal foglalatoskodni. „Könnyebb számunkra megjavítani az autót Párizsban, és ott van az új autónk készen arra, hogy közvetlenül Szardíniára menjen Esapekka számára” – magyarázta Buddar.

A Citroen a Portugál Rally szervizparkjában maradt, Matosinhos-ban dolgoztak tehát Sebastien Ogier autóján, mielőtt Spanyolországot keresztezve tengeri úton jutottak el az olasz szigetre.

 

Andrew