Get Adobe Flash player

Halasztja a teljes WRC 2-es programot az MRF gumigyár

A Madras Rubber Factory legalább a következő szezonig vár a motorsport.com értesülései szerint, mielőtt teljes szezont futna a WRC 2-ben.

Az indiai cég abroncsait használó pilóták hosszú éveken keresztül domináltak az ázsia-óceániai ralibajnokságban, mielőtt 2018-ban fellépett a gyártó a WRC 2-be, ahol Gaurav Gill-lel egy részleges, négyfutamos programot teljesítettek. Az indiai versenyző Szardínián, Finnországban, a brit versenyen, valamint Ausztráliában állt rajthoz az M-Sport Ford Fiesta R5-ösével.

Úgy tűnt, hogy ez előfutára egy, a rali világbajnokság második vonalára vonatkozó teljes idei szezonos szerepvállalásnak, az MRF pedig bizakodó volt azt illetően is, hogy hivatalos gumibeszállítója lehet a WRC 2-es kategóriának, de nem így alakult.

„Immár harminc éve vagyunk benne az autósportokban, Indiában, aztán Ázsia-óceániában, tavaly pedig teljesítettünk néhány fordulót a rali világbajnokságon” – nyilatkozta a cég ügyvezető igazgatója, Arun Mammen. „A rali világbajnokság egy jó tanulási tapasztalat számunkra, és úgy gondolom, további tesztelésre van szükségünk. Több időre van szükségünk a teszteléshez. Nem vettünk részt minden rali világbajnoki futamon tavaly, négy versenyt teljesítettünk, a terv azonban az, hogy további teszteket végezzünk 2019-ben. Amint megtettük ezt, vissza kell térnünk a rali világbajnokságra a következő évben. Időt akarunk magunknak, és biztosnak kell benne lennünk, hogy van valami alaposság abban, amit csinálunk.

Növelni szeretnénk az autósporttal kapcsolatos tapasztalatunkat Európában, és hagyományos utcai autókhoz való gumikat is akarunk vinni Európába. Ezen dolgozunk most, a rali világbajnokság pedig segítene az emberek tudomását javítani az MRF-et illetően. Lassan egyre többet hall rólunk mindenki, de azon dolgozunk, hogy sokkal gyorsabban eljuttassuk ezt az üzenetet és szélesebb közönséggel tegyük ezt.”

2013-ban, 2016-ban és 2017-ben Gill szerezte meg az ázsia-óceániai bajnokság koronáját az MRF színeiben, de az elmúlt időszakban számos, Európában is jól csengő nevű versenyző végzett az élen a sorozatban. 2012-ben Chris Atkinson, két évvel később Jan Kopecky, 2016-ban pedig Pontus Tidemand hódította el a bajnoki címet, miközben az MRF szorosan együttműködött a Skodával.

Az MRF a világbajnoki csatlakozást nem Gill-lel fogja megtenni, az indiai versenyző ugyanis a 2019-es szezon során szakított a céggel, és a rivális gumigyártó, a JK Tyres színeiben folytatja pályafutását.

 

Andrew