Get Adobe Flash player

Ügyfélcsapatok tesztelhették a Fabia R5 Evót

Több mint száz privát ralicsapat használja a Skoda Fabia R5-ös versenygépet szerte a világon, ők 2018-ban tizennyolc bajnoki címet és győzelmek százait szerezték nemzeti bajnokságokban. Összességében több mint kétszázhetven Fabia R5 került értékesítésre. Ez a példátlan siker nagyban köszönhető a megbízhatóságnak, amiről a Skoda híres. Ugyanez az oka a továbbfejlesztett változat, a Fabia R5 Evo iránti hatalmas érdeklődésnek, melynek bizonyítéka a nagy számú megrendelés.

Az Eurosol ralicsapatának vezetője, Puskádi János a következőket mondta el: „A Fabia S2000-es óta csak Skodákat használunk, és nagy rajongói vagyunk a márkának. Sosem volt semmilyen problémánk az autókkal. Mind mi, mind az ügyfeleink elégedettek a megbízhatósággal és a sebességgel, az új verzió tehát egy természetes választás volt számunkra.”

Mint lehetőség, egy bevezető tesztnapot tartott a sosnovai versenypályán a Skoda Motorsport azon csapatok számára, akik korán megrendelték autójukat, hogy megismerjék a gépet. A kocsi technológiájának és az összes módosításnak a részletes bemutatása mellett lehetőség volt beszélgetni a Skoda Motorsport mérnökeivel, illetve Kalle Rovanpera pilótával is, aki vezeti jelenleg a világbajnokság WRC 2 Pro kategóriáját. A fiatal finnek sikerült megnyernie a Fabia R5 Evo bemutatkozó rali világbajnoki futamát, a Portugál Rally-t, amit egy újabb diadal követett Szardínián. A második helyezést mindkét esetben egy másik Fabia R5 Evo hozta el Jan Kopecky-vel a volánjánál.

„Igazán boldog vagyok, hogy kaptunk egy lehetőséget a vezetésre, egy nagyszerű tapasztalat volt ez” – jellemezte Puskádi az első élményeit, miután mehetett egy kicsit az újdonsággal Sosnován. „Az előző generációval összehasonlítva némileg jobb gázreakciót éreztünk, könnyebb az autót vezetni, és kellemesebb összességében. Ez azt jelenti, hogy egy hosszú verseny során a pilóta nem lesz annyira fáradt, ami egy nagy előny.” Puskádi szavai Kopecky és Rovanpera portugál futam utáni dicséretét visszahangozták a kezelhetőséget és a kontrollálhatóságot illetően.

A 2C Competition versenyzőjét, Pierre-Louis Loubet-t, aki megnyerte a WRC 2-es kategóriát Portugáliában és Szardínián is egy előző generációs Fabia R5 volánja mögött, ugyancsak lenyűgözte az új gép. „Vízen nehéz volt felfedezni minden különbséget, a motor azonban jobban teljesít a teljes fordulatszám-tartományban. Amennyiben az autó csak olyan, mint amilyen volt, de egy nagyon kicsit jobb mindenben, abszolút tökéletes lesz. Teljesen elégedett lennék, és úgy hiszem, ez is lesz a helyzet.”

A megerősített karosszériával, a hatékonyabb hűtéssel és a hosszabb szervizintervallumú sebességváltóval az is feltételezhető, hogy a Fabia R5 meg fogja tartani a legnagyobb előnyét, a tartósságot. „A Skoda igazán megbízható és költséghatékony autókat készít, amiket sok éve használunk már. A verseny egy kicsit erősebbé vált ismét idén, de úgy hiszem, a Skoda egy sikeres autót tud készíteni” – nyilatkozta Bernhard Munster a BMA ralicsapatától.

Nem csoda, hogy türelmetlen volt mindenki, hogy vezethesse az autót, az elmúlt négy évben a Fabia R5 kategóriájának legsikeresebb modelljévé vált szerte a világon. „A futások során érzékelhető különbség volt a kezelhetőségben és a teljesítményben. Nagy várakozásaink vannak az új változattal szemben, mivel tudjuk, mennyire jó volt a régi” – tette hozzá a Wevers Sportos Erik Wevers.

 

Andrew

 

2019. július 2.