Mitsubishi Lancer Evolution IX R4
Műszaki adatok
Motor: 4G63 kódjelű 2 literes, soros, négyhengeres 16 szelepes turbófeltöltéses motor, Mitsubishi twin scroll turbófeltöltő, 33 mm-es turbószűkítő, változó szelepvezérlés, elektronikus benzinbefecskendezés, Motec M800 motorfelügyelet
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 85 mm
Löket: 88 mm
Hengerűrtartalom: 1997 ccm
Kompresszióarány: 8,8:1
Teljesítmény: 300 LE (fordulatszám: 5500 1/min)
Forgatónyomaték: 570 Nm (fordulatszám: 3250 1/min)
Tengelykapcsoló: egytárcsás
Erőátvitel: 5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó. Elektrohidraulikus felügyeletű középső differenciálmű. Korlátozott zárású első és hátsó differenciálművek
Felfüggesztés:
Elöl: Ralliart R4 specifikációjú segédkeret, McPherson rendszerű felfüggesztés, Ralliart R4-es futóműelemek, Reiger állítható lengéscsillapítók
Hátul: Ralliart R4 specifikációjú segédkeret, többlengőkaros felfüggesztés, Ralliart R4-es futóműelemek, Reiger állítható lengéscsillapítók
Ralliart R4 specifikációjú felső felfüggesztési pontok
Fékek:
Elöl: Brembo féknyergek és belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 355 mm, murván 295 mm
Hátul: Brembo féknyergek és belső hűtésű féktárcsák, átmérő 295 mm
Hidraulikus kézifék
Kerekek:
Aszfalt: 18x8 collos felnik
Murva: 15x7 collos felnik
Hó: 16x5 collos felnik
Karosszéria: megerősített önhordó acélkarosszéria (alap: Mitsubishi Lancer Evolution IX RS), hegesztett, több ponton rögzített biztonsági bukókeret. Könnyített motorháztető és csomagtérfedél. Ralliart R4 specifikációjú karbonszálas ajtópanelek, polikarbonát oldalablakok és hátsó szélvédő
Belső tér: R4-es specifikációjú karbonszálas műszerfal
Méretek:
Hossz: 4490 mm
Szélesség: 1770 mm
Magasság: 1450 mm
Tengelytáv: 2625 mm
Nyomtáv elöl: 1515 mm
Nyomtáv hátul: 1515 mm
Súly: 1433 kg
A Mitsubishi Lancer Evolution IX R4 eredményei:
Országos Rallye Bajnok:
2011: Aschenbrenner György
2012: Kazár Miklós
Andrew