Get Adobe Flash player

A Fabia R5 evo módosításai

 

Öt mód, hogy felismerjük a Fabia R5 evo változatát

Nézőként, ralirajongóként nem lehet észrevenni az evo változat műszaki módosításait a Skoda Fabia R5-ös eredeti verziójához képest. Számos vizuális különbség van azonban, ami alapján könnyedén fel lehet ismerni a módosított raliautót még a gyorsasági szakaszokon is. Nézzük meg ezeket!

 

Új arc

A Skoda Fabia R5 evo az átdolgozott első lökhárító alapján könnyen felismerhető. A legfőbb különbség az új, kisebb fényszórókban rejlik, melyek alján LED csík fut, az alsó éle pedig egyenes. A hűtőrács is más, az oldalaira éles sarkok kerültek. Egy másik különbség a lökhárító szélein látható, az aerodinamikai él lejjebb, nagyjából az elem közepén van. A korábbi változaton ez a lökhárító tetején helyezkedett el.


Karbon csomag

Egy másik jelentős változás a számos karbon elem megjelenése. A Fabia R5 evo karbonból készült hátsó szárnnyal, külső tükörházakkal és tetőszellőzővel rendelkezik. A karbon felület tisztán látható ezeken az alkatrészeken. Az előző autónál ezek fényes feketék voltak.

 

Különböző hátsó lökhárító és kipufogó

Hátulról a hátsó lökhárító alsó részének módosítása az, ami alapján fel lehet ismerni az új gépet. A fekete és a festett részek között egy nagyobb dudor van. A kipufogócső vége középen helyezkedik el még mindig, ezúttal azonban már lefelé fordul az, míg az eredeti Skoda Fabia R5-nél vízszintesen állt.


Új féknyergek

Az igazi szakértők egy másik változást is észrevesznek, ami az aszfaltos változatnál nyilvánvalóbb – ezek az új féknyergek. Míg az előző kocsi Brembókat használt piros logóval, a Fabia R5 evóra Alconok kerültek a gyártó fehér emblémájával.

 

Ajtópanelek

A szervizparkba látogatva amennyiben a pilóta vagy a navigátor ajtaja nyitott, azok paneljére is érdemes egy pillantást vetni. A továbbfejlesztett autónál ezek feketék – korábban karbonborításúak voltak –, a jobb oldalin pedig a szövetből készült ajtózáró mellett szürke színű szivacsos biztonsági elem van, ami segít egy esetleges oldalütközéskor az energia elnyelésében.


Forrás: Skoda Motorsport


Andrew