Get Adobe Flash player

Ford Fiesta R1

Az M-Sport és a Ford büszkén fejezte be a „lehetőségek létrájának” teljes felfrissítését az EcoBoost motoros teljesen új Ford Fiesta R1 bemutatásával. Ez a második autó, melyet az M-Sport Lengyelország krakkói főhadiszállásán lévő csapat készített.

Mint ahogyan a tavalyi év legvégén bemutatott EcoBoost motoros Ford Fiesta R2, valamint a teljesen új Ford Fiesta R5, a Fiesta R1 is a sorozatgyártású Ford Fiesta ST-Line-on alapul, kombinálva az autósport technológiát a kategóriájában Európa legjobb értékesítési mutatójával bíró autóval.

A teljesen új Ford Fiesta R1 a létra első fokaként tökéletes kezdés azoknak, akik azon vannak, hogy megkezdjék pályafutásukat a ralisportban. Az M-Sport Lengyelország tervezői csapata továbbfejlesztette a motort, az erőátvitelt, a fékeket és az elektronikát annak biztosítására, hogy a Fiesta R1 képében a kategória legjobb autóját biztosítsa a jövő sztárjainak.

A 999 köbcentiméteres turbófeltöltéses motor 150 lóerős teljesítményt ad le 5750-es percenkénti fordulatszámon, és 200 newtonméteres forgatónyomatékot biztosít ötezres fordulaton. Az új, ötfokozatú Sadev szekvenciális váltóhoz korlátozott zárású differenciálmű kapcsolódik, melyet három különféle rámpával lehet használni. Az autóban egytárcsás AP Racing kuplung teljesít szolgálatot.

A felfüggesztés Bilstein lengéscsillapítókkal rendelkezik, melyekkel állítható a hasmagasság, az Eibach rugókból pedig kemény, közepes és lágy áll rendelkezésre, mint ahogyan a beállítási konfigurációk fokozására az opcionális stabilizátorból is.

A kormánymű elektromos rásegítéssel rendelkezik, a Life Racing F88 motorfelügyelő rendszer és az integrált váltásjelző lámpával ellátott ECUMASTER sebességi fokozat kijelző pedig biztosítja azt, hogy a fiatal versenyzők számára létrehozott legújabb gép rendelkezzen mindennel, ami ahhoz kell, hogy megkezdjék ralis pályafutásukban a fejlődést.

Az átalakító kit ára 26.990 euró (plusz ÁFA) – ez nem tartalmazza a donor autót és a kerekeket. A teljesen megépített, versenykész autó 45.990 euróba kerül (plusz ÁFA). Egy átalakító kit is elérhető, az ügyfelek így ugyanazt az autót tovább is tudják fejleszteni a legújabb Ford Fiesta R2 specifikációja szerint.

Maciej Woda, az M-Sport Poland igazgatója: „Ez a legújabb autó, amit az M-Sport Lengyelország fejlesztett, és egy újabb projekt, amire rendkívül büszkék vagyunk mindannyian. Ugyanaz a szenvedély és erőfeszítés került bele ebbe az autóba, mint a teljesen új Ford Fiesta R2 tervezésébe, és alig várom már, hogy lássam, hogy ki nyűgöz le a kormány mögött.

A Ford Fiesta R1 a létra első fokaként tökéletes autó azoknak, akik megkezdik a ralisportban a pályafutásukat. Benne van ebben az autóban az, hogy a jövő sztárjai megcsillantsák a képességeiket, ami elviszi őket a legmagasabb szintre. Ugyanez az autó könnyedén továbbfejleszthető a legújabb R2-es specifikációra, amikor készen áll a versenyző, mielőtt továbblépne a Ford Fiesta R5-re és talán még tovább, a WRC-re.”

Gerard Quinn, a Ford Performance szenior vezetője: „A ralisportos Ford Fiesta felállásunk teljes felfrissítésre került az új Fiesta R1, R2 és R5 bevezetésével, melyek a legifjabb elérhető termékkínálatot tükrözik, amivel a ralisportban részt lehet venni a nemzeti és a globális versengésben. Ez egy élő példája annak, hogy a teljesítményünk mindenki számára elérhető, a privátok nekiállhatnak versenyezni és bajnokságokat nyerhetnek szerte a világon egy Forddal.”

 

Műszaki adatok

 

Motor: elöl keresztben elhelyezett EcoBoost 1 literes, soros, háromhengeres, turbófeltöltéses benzinüzemű motor, öntöttvas motorblokk, ötvözött acél hengerfej, DOHC vezérlés

Hengerek száma: 3

Szelepek száma: 12

Hengerűrtartalom: 999 cm3

Teljesítmény: 150 LE (fordulatszám: 5750 1/min)

Forgatónyomaték: 200 Nm (fordulatszám: 5000 1/min)

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 5 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, elektronikusan vezérelt, gázelvétel nélküli sebességváltás, korlátozott zárású differenciálmű három lehetséges rámpabeállítással (23/57, 27/57, 32/77)

 

Tengelykapcsoló: AP Racing egytárcsás

 

Felfüggesztés: Bilstein állítható magasságú lengéscsillapítók Eibach rugókkal. Opcionális rugók (kemény/közepes/lágy). Opcionális stabilizátor (kemény/közepes/lágy)

 

Fékek:

Elöl: Ford Fiesta ST féknyergek, Ford Fiesta ST belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 278 mm, murván 262 mm

Hátul: Ford Fiesta ST féknyergek, Ford Fiesta ST tömör féktárcsák, átmérő: 252 mm

Hidraulikus kézifék Alcon főfékhengerrel

 

Kormányzás: elektromos rásegítésű kormánymű

 

Kerekek:

Aszfalt: OZ Racing 6,5x16 collos felnik

Murva: OZ Racing 6x15 collos felnik

 

Karosszéria: önhordó karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret

 

Elektronika: Life Racing F88 motorfelügyelet. ECUMASTER sebességi fokozat kijelző integrált váltásjelző lámpával. M-Sport áramelosztó egység

 

Méretek:

Hossz: 4065 mm

Szélesség: 1735 mm

Tengelytáv: 2490 mm

 

Súly: 1030 kg

 

Andrew