Get Adobe Flash player

Hírek: DS 3 WRC - Ostberg váltójának önálló élete

 

Ostberg váltójának önálló élete

Nagy reményekkel és végre a 2015-ös specifikációjú DS 3 WRC volánja mögött vágott neki Mads Ostberg a Svéd Rally-nak, de végül éppen az új fejlesztésű technika hagyta cserben.

A norvég pilóta tulajdonképpen végig küszködött a Monte-Carlo Rallye-s dekorációhoz képest megújult küllemmel futó autója hidraulikus vezérlésű kormányváltójával, csapata mindent kicserélt, beleértve magát a váltót is, ami végül az utolsó szakaszon működött úgy, ahogyan az elvárható lett volna.

„Egyre nagyobb problémáink voltak a hétvége folyamán a sebességváltással, ami nagy kihívásokkal állított bennünket szembe” – mondta a Citroen Racing versenyzője. „Meghúzom a váltófület a felfelé kapcsoláshoz, úgyhogy nem lehet ezzel hibázni. A váltórendszer azonban a saját életét élte itt! Késéssel kapcsolt, amikor felfelé váltottam, és átugrotta a fokozatokat lefelé váltásnál. Nem mindig volt így, de időről időre előjött.

El lehet képzelni, mi történik, amikor hatodik telin érkezünk, a kanyar előtt visszakapcsolok ötödikbe és az autó egyből négyesbe vált. Pénteken kezdődött, és egyre rosszabb lett a verseny folyamán annak ellenére, hogy a csapat alkatrészt alkatrész után cserélt, végül a sebességváltót anélkül, hogy segített volna.”

Ostberg mindezek ellenére a negyedik helyen haladt egészen a befejező nap első szakaszáig, melyen – elmondása szerint a kézifék hibájából – lecsúszott az útról, defektet is kapott, így végül tízedikként fejezte be a viadalt.

 

Andrew

 

2015. február 19.