Get Adobe Flash player

Hírek: DS 3 WRC - Meeke a citroenes szerződésről

 

Meeke a citroenes szerződésről

A Citroen Racinggel kötött hároméves szerződést követően Kris Meeke a saját honlapján egy interjú keretében osztotta meg a jövővel kapcsolatos gondolatait még a 2015-ös év végén.

- Sosem volt biztos állásod a rali világbajnokságon. Mit jelent egy hosszútávú szerződés aláírása egy ilyen erős gyári csapattal?

- Úgy tűnik, hogy a pályafutásom során eddig rövidtávú elköteleződések voltak mindig. Néha egy szezonra sem szóltak ezek, versenyről-versenyre vezettem. Egy kis extra nyomás mindig is volt, hogy bizonyítsak, hogy elindulhassak a következő versenyen is.

Az én nézőpontomból remélem, hogy más a forgatókönyv, amikor hosszútávú elkötelezettséged van, mivel ez azt mutatja, hogy a csapat hisz benned és abban, amire képes vagy. Ez a kérdőjeleket is eltünteti; lehetővé kellene, hogy tegye ez, hogy relaxáljak és igazán a csapat részének érezzem magam. Meg tudom próbálni kialakítani a saját csapatomat, és tudok építkezni a jövőre vonatkozóan azzal, hogy tudom, biztos a jövő.

Ne érts félre, a teljesítmény miatt mindig van nyomás. És nem is tünteti el ez. De segítenie kell, tudván hogy hisz benned mindenki a jövőre vonatkozóan.

- Mennyire volt fontos számodra, hogy egy olyan szerződést írj alá, mely magába foglal néhány versenyt 2016-ra?

- Létfontosságú volt, hogy a kormány mögött maradhassak és versenyezhessek jövőre legalább néhány futamon. Amikor a Citroen bejelentette, hogy kivonul és nem versenyzik 2016-ban, az nehéz helyzetbe hozott engem, de sikerült legalább néhány futamot biztosítanunk a jövő évre.

A tapasztalati szintem miatt fontos ez számomra. Még csak két év van mögöttem a rali világbajnokságon WRC autóval, úgyhogy kevés a tapasztalatom sok más pilótához képest. Sok futamon kell még ott lennem, ha éles akarok maradni.

Őszintén szólva egy teljes 2016-os idény azonban mindazokkal a tesztekkel, amiket felállítottunk az új, 2017-es autó felkészítésére, nehéz lenne. Számomra tehát nagyjából egy ideális program lehet ez – néhány verseny, kiválasztott események, melyek segítik a tapasztalatot és segítenek formában maradni, de időt is ad arra, hogy belemenjek az új autó fejlesztésébe és megpróbáljam magamra szabni.

- Te voltál az egyetlen ember, aki fel tudta venni valójában a versenyt a Volkswagen Polókkal az eredménylistákon. Szeretnél látni több csapatot is, akik így tesznek?

- Úgy gondolom, mindenkinek az az érdeke, hogy több gyártót lásson az eredménylisták élén. Lesz egy gyártó, aki 2017-ben érkezik, és a világ top öt márkájából talán négy is a rali világbajnokság csúcsán fog versenyezni. Nem hinném, hogy valójában lett volna ennyire erős a dolog hosszú időre visszatekintve.

Amikor egy csapat dominál, biztos vagyok benne, hogy szórakoztató és élvezetes annak a csapatnak, de őszintén szólva a sport szempontjából sokkal jobb lenne, ha kettő, három vagy négy csapat is tudna olyan autót előállítani, ami képes versenyeket nyerni és azt láthatnánk, hogy minden futamon a győzelemért csatáznak. Úgy gondolom, ez az, amit a rajongók akarnak, amit a szakasz mellett a nézők akarnak.

Ez segíteni fog mindenkinek, mivel senki sem akarja azt látni, hogy valaki négy vagy öt éven át dominál. Csak a többi gyártón múlik, hogy megfelel-e a mércének, valójában belefogjon és odafigyeljen rá.

- A Citroen Racing Sebastien Loeb csapata volt, most ugyanakkor rajtad a sor, hogy kifejleszd az első World Rally Car-t, melyben ő nem vesz részt. Jelent ez nyomást, és beszéltél Sebbel erről?

- Nem, nem beszéltem vele. Őszintén szólva ez az számomra, amit mindig is akartam: olyan helyzetben lenni, amiben a saját célomért küzdhetek, ami az, hogy rali világbajnok legyek. Úgy vélem, azzal, hogy meghoztam ezt a döntést és aláírtam az új szerződést, a megfelelő helyen lehetek a megfelelő időben, hogy elérjem ezt.

Úgy érzem, készen állok, úgy érzem, rendelkezem elég tapasztalattal, hogy felvállaljam egy új World Rally Car fejlesztését a Citroennel, és 2017-re remélhetőleg meglesz a megfelelő mennyiségű tapasztalatom, hogy valójában futamgyőzelmekért harcolhassak és konzisztens célba érő legyek a top pozíciókban.

Oké, nem érzek extra nyomást, hogy át kell ezt vennem Sebtől; a világ egyik valaha volt legjobb pilótájaként fogják számon tartani őt az autósportok bármelyik formáját nézve, nem csak a ralisportban, mindig is így fognak rá gondolni. Rajtam múlik csak, hogy nekiálljak és a lehető legjobban végezzem a munkámat. Úgy hiszem, hogy képes vagyok ezt megtenni, és talán meg tudom csinálni a magam kis történelmét.

 

Andrew

 

2016. január 10.