Get Adobe Flash player

Módosított a hátsó szárnyán a Toyota

A Toyota változtatásokat eszközölt a Yaris WRC hátsó szárnyának pozícióján, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség pontosította az elemre vonatkozó szabályokat. A módosítást a Török Rally-ra kellett volna elvégezni, a japán márka csapata azonban egy futammal korábban tett már lépéseket azirányban, hogy megfeleljenek az előírásoknak.

Az FIA a Finn Rally hétvégéjén mondta ki, hogy a hátsó szárnyak méretével kapcsolatosan tisztázni kell az előírásokat, ugyanakkor nyomatékosan kijelentették, hogy a világbajnokságon futó egyik WRC sem szabálytalan. A Toyota hátsó szárnyának specifikációja a 2017-es szezon kezdete, a jelenlegi szabályok életbe lépése óta nem változott.

Toyota GAZOO Racing ralicsapatának vezetője, Tommi Makinen a következőket mondta el az autosport.com-nak a Deutschland Rallye előtt: „Történt néhány kisebb módosítás, alapvetően teljesen nonszensz munka, annak nevezném. Némi extra munka számunkra, ez az, amit ez jelent. Egy kicsit stresszesebbé akarta tenni valaki az életünket. Egy kicsit több munka számunkra, alapvetően ez az, amit látok.”

„Elég világos a helyzet az FIA közleménye alapján” – tette hozzá a csapat szóvívője. „Keletkezett helyben egy klarifikáció, ami a Török Rally-tól lesz érvényes mindenkire. Mindeközben, a klarifikáció részeként keletkeztek, mondjuk úgy, új definíciók, hogy hogyan kell a mérést elvégezni.

Németországra ugyanaz a szerelvényünk van az autón, az aerodinamikai profil ugyanaz, mint ami mindig is volt, de annak érdekében, hogy megfeleljünk a klarifikációban lévő tűrésnek, a pozícióval kapcsolatos korrekciók történtek.”

Mind Makinen, mind a szóvívő kiemelte, a csapat fő célja a változtatásoknál biztonsági jellegű volt. „Amikor módosításokat végeztünk, biztos akartam benne lenni, hogy megerősítettük és hogy elég erős minden olyan esetben, amikor meghibásodás kockázata áll fenn, máskülönben nagyon veszélyes tudna lenni” – magyarázta Makinen. „Úgy értesültem, hogy a mérnökeinknek sikerült úgy megcsinálni, hogy nem kérdés a szilárdság.”

„Úgy gondolom, a biztonsági nézőpont volt a legfőbb pontunk azóta, hogy mindez előjött Finnországban, sok munka megy nemcsak az autó aerodinamikai profiljába, de abba is, hogy milyen az autó aerodinamikai terhelése a különböző területeken” – folytatta a szóvívő. „Most, a WRC-k jelenlegi szabályaival az aerodinamikai terhelés egy jelentős faktor biztonsági szempontból.

Abban a tekintetben, amit elvégeztünk a tűrés oldaláról Németországra, nem látunk semennyi kockázatot. Mindegyik alkatrész az, ami mindig is volt, csak némi korrekció történt a pozícióban. Azért csináltuk, hogy biztosak legyünk benne, hogy ugyanazon a biztonsági szinten vagyunk, mint ahol mindig is voltunk.”


Andrew

 

2019. szeptember 7.