Get Adobe Flash player

Az Opel mutat be elsőként elektromos raliautót

Az Opel lesz a világ első autógyártója, mely elektromos járművet kínál ügyfeleknek a ralisportban. Az elektromos versenyautó az Opel Corsa-e modellen alapul. A már megrendelhető utcai típus világpremierjére a 2019. szeptember 12-22. között tartandó Frankfurti Nemzetközi Motor Show-n kerül sor. Az Opel és a német autóklub, az ADAC 2020-ban elindítja az Opel e-Rally Cup-ot, mely a világ első olyan márkakupája lesz a ralisportban, amit elektromos autók számára írnak ki.

Az új sorozattal az Opel és az ADAC folytatja sikeres együttműködését. Az elmúlt esztendőkben az ADAC Opel Rallye Cup tizennyolc országból nagyjából száz fiatal pilótának szolgált tökéletes belépőként a ralisportba. A leggyorsabbak az ADAC Opel Junior Rallye Team színeiben nemzetközi szinten is megmutathatták tehetségüket. Az Opel juniorjai nyerték egyhuzamban négyszer az Európa-bajnokság értékelését 2015 és 2018 között az Opel Adam R2-vel. Az Adam-et az Opel Corsa-e váltja most a gyorsasági szakaszokon. Az új versenyautó 100 kilowattos teljesítménnyel és 260 newtonméter forgatónyomatékkal rendelkezik.

„Az Opel Corsa-e egy mindenkinek szóló elektromos autó – teljesen alkalmas a mindennapi használatra, és abszolút megengedheti magának az ember, melyek olyan jellemzők, amik ugyanúgy alkalmazhatók az autósportban is. Az új Corsát vezetni is szórakoztató, és különösen dinamikus. A sorozatgyártású autót alapként felhasználva mi vagyunk az első autógyártó a világon, mely elektromos raliautót fejlesztett” – mondta el Michael Lohscheller, az Opel ügyvezető igazgatója.

„Az ADAC Opel e-Rally Cup-pal először hozunk elektromos hajtást a sport főáramába, és főként a fiatal versenyzők felkarolására. Az innovatív koncepció és a PSA csoporttal történt együttműködés új lehetőségeket nyit számunkra, főként a fiatal versenyzők felkarolásának terén. Meggyőződésem, hogy az ADAC Opel e-Rally Cup irányt fog mutatni az autósportban messze Németország határain túl is” – nyilatkozta Hermann Tomczyk, az ADAC Sport elnőke.

A kezdetekben a német ralibajnokság futamain és más kiválasztott versenyeken fog sor kerülni az ADAC Opel e-Rally Cup fordulóira. A sorozat a tervek szerint 2020 nyarán indul. 2021-be fordulva legalább tíz forduló fog alkotni egy „szuperszezont”. Része a koncepciónak egy, a fiatal versenyzők támogatására szolgáló piramis, mely előrevetíti a 2016-ban létrehozott, sikeresnek bizonyult ADAC Opel Rallye Academy új kiadását első szintként. Akkoriban több mint ezer fiatal mutatott érdeklődést egy egyedi „rali casting” iránt, mely egyenes utat biztosított az ADAC Opel Rallye Cup felé a legtöbb tehetséges résztvevő számára. Folytatódni fog ez a sikeres koncepció, és kiterjesztésre kerül a sportág top nemzetközi lépcsője felé.

Az akadémia és az ADAC Opel e-Rally Cup végeztével a legjobb pilóták a következő állomásként az Európa-bajnokság junior kategóriájába léphetnek az új Opel Corsa R2-vel. Az, hogy az Opel a PSA csoportba integrálódott, további lehetőségeket kínál a legjobb tehetségeknek: a testvérmárka Peugeot erős R5-ös autóval rendelkezik, míg a Citroen World Rally Car-ral is – kitűnő lehetőség a nemzetközi ralisport legmagasabb szintjéig felemelkedni.

„Az Opelnek tradicionálisan erős kapcsolata van a ralisporttal” – magyarázta Lohscheller. „Büszkeséggel nézhetünk vissza számos sikerünkre, beleértve a hét Európa-bajnoki címet és az 1982-es világbajnoki címet Walter Röhrllel és Christian Geistdörferrel, melyet az Opel Ascona 400-zal értek el. Most az elektromos hajtásra állunk át, a rajongók pedig ámulatba fognak esni az e-cup raliautónk teljesítményétől.”

Az Opel Corsa-e Rally fejlesztése gyors tempóban folyik Rüsselsheimben. A 2020/2021-es ADAC Opel e-Rally Cup-ban tizenöt autót terveznek indítani. Az Opel Motorsport ügyfélautóinak ára jelentősen kevesebb lesz 50.000 eurónál.

Műszaki adatok

 

Villanymotor: szinkronmotor

Teljesítmény: 100 kW (136 LE)

Forgatónyomaték: 260 Nm

 

Akkumulátor: lítium-ion; 50 kWh

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Torsen rendszerű differenciálmű

 

Felfüggesztés: rali felfüggesztés; elöl McPherson rugóstagok gömbcsuklókkal

 

Fékek:

Elöl: négydugattyús féknyergek, belső hűtésű féktárcsák, méret: 332x28 mm

Hátul: tömör féktárcsák, méret: 264x12 mm

Hidraulikus fékerő állítási lehetőség hátul, mely alkalmas az energiavisszanyerésre, a hozzá illesztett fékvezérlés és energiavisszanyerés

Hidraulikus kézifék

 

Kormányzás: elektromos rásegítésű kormánymű

 

Kerekek: 7x17 collos felnik; ET20

 

Karosszéria: könnyűfém, hegesztett önhordó karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret, alsó védelem a motorhoz és az erőátvitelhez, tűzoltókészülék, száraz akkumulátor (a motortérben elhelyezve), gyorszárak a motorháztetőhöz és a csomagtérfedélhez

 

Elektronika: deaktivált ESP, kipörgésgátló és ABS, autósport kijelző adatgyűjtővel, újfejlesztésű nagyfeszültségű biztonsági figyelmeztetőrendszer. Opcionális: méterszámláló, lámpasor

 

Méretek:

Hossz: 4060 mm

Szélesség: 1770 mm (5 mm-rel több, mint a sorozatgyártású autó)

Magasság: 1440 mm (5 mm-rel több, mint a sorozatgyártású autó)

Tengelytáv: 2540 mm (2 mm-rel több, mint a sorozatgyártású autó)

 

Andrew