Get Adobe Flash player

A szervezők sürgetik az FIA-t az időmérő rendszer ügyében

A rali világbajnoki futamok szervezői felszólították a Nemzetközi Autósport Szövetséget (FIA) arra, hogy jövőre is a Stage One Technology biztosítsa a kulcsfontosságú időmérő és nyomonkövető rendszert.

A versenyek szervezői haraggal távoztak az FIA a hét eleji, párizsi üléséről, miután Jarmo Mahonen, az FIA rali divíziójának igazgatója nem egyértelműsítette, mely cég fogja a biztonsági nyomonkövetést és az időmérést csinálni a 2013-as Monte-Carlo Rallye-tól kezdődően.

Az FIA-nál két rendszer kiértékelése van folyamatban, az egyik a Stage One Technology által használt jelenlegi, a másik a spanyol SIT cég eszköze. A döntés az ügyben a jövő hétre várható a szövetségtől – ami már túl késő a versenyszervezők szerint.

A Mexikó Rally főszervezője, Patrick Suberville a következőképpen kommentálta a történéseket: „Roppant csalódott vagyok, hogy nem kaptunk választ ezen a héten. Az egész rendezvényünk ezen a rendszeren alapul. A rali az eredményekről szól és arról, hogy minél hamarabb legyenek információk a versenyről. Mindannyian tudjuk, hogy a Stage One a megfelelő szinten van ebben. Tudjuk, hogy megbízhatunk bennük. Nagyon jól ismerik a helyszíneket, még a sportbírókat is a gyorsasági szakaszokon – azok pedig ezeket a srácokat és azt, hogy hogyan is működik ez az egész.  Éppen ezért az az egyetlen opció, hogy a Stage One Technology maradjon. Nagy megkönnyebbülést jelentene, ha tudnánk, a Stage One biztosítja az időmérést jövőre is.”

A 2013-as szezon egyik első versenyének rendezője így nyilatkozott: „Nagyon aggódunk, hogy ilyen közel vagyunk az évad kezdetéhez. Lecserélni a rendszert nem egy jó megoldás, sokkal egyszerűbb lenne a Stage One Technology-nál maradni, de szükségünk van a döntésre. Nem látják, milyen közel van 2013?

A Stage One Technology ügyvezető igazgatója, Simon de Banke magabiztos azzal kapcsolatban, hogy cége a legjobb választás: „A jövő heti Katalán Rally lesz a 180. világbajnoki futamunk. A döntéssel, hogy velünk folytatják, megoldódnának a problémák és nem lennének kockázatok” – mondta el. „Az, hogy egy másik partnerrel dolgoznának együtt a jövőben, óriási kockázatot hordoz magában ebben a késői pillanatban a biztonságot és az integrációt illetően. Hihetetlenül jól esik az a támogatás, amit a versenyrendezőktől és a csapatoktól kapunk, hogy velünk folytatnák. Megértjük a döntés fontosságát és elfogadjuk, hogy ezt nem szabad elhamarkodni.”

Az SIT szóvivője elmondta, várják a döntést: „Bízunk a rendszerünkben, de jelen pillanatban nem mondhatunk mást.”

Mahonen megerősítette, az FIA hamarosan meghozza döntését, de pontos időpontot nem árult el ezzel kapcsolatban.

 

Andrew