Get Adobe Flash player

Új aerodinamikát tesztelt a Citroen - Otthon maradt a Citroen új aerodinamikai csomagja

 

Otthon maradt a Citroen új aerodinamikai csomagja

Nem fogja használni a Citroen a Katalán Rally-n azt a radikális aerodinamikai csomagot, mely a verseny előtti teszten volt látható a C3 WRC-n.

A tesztelésen született fotók alapján a francia alakulat komoly változtatásokat eszközölt autója aerodinamikáján, a jelenleg futó World Rally Car-ok 2017-es bemutatkozása óta a legdrasztikusabb aero módosítást vetette be a Citroen Racing. Ezt látva a riválisok és a szakma is érdeklődve várta, hogy milyen kinézetű C3 WRC-ket vesznek le a kamionról a saloui szervizparkba érkezve, a csapat szóvívője azonban elmondta, az új elemek nem lesznek rajta Sebastien Ogier és Esapekka Lappi autóján a katalán hétvégén.

A Citroen remélte, hogy a világbajnokság előző fordulóján, a Brit Rally-n új első futóműalkatrészeket vethet be, a homologizációs lehetőségek hiánya azonban meggátolta ezt. Most ugyanez az oka, hogy nem tudják használni a kérdéses aerodinamikai fejlesztést. A 2019-es rali világbajnoki sorozat utolsó előtti fordulója előtt a csapat nem kommentálta a történéseket.

Amikor megkérdezték a rivális Toyota versenyzőjét, Ott Tanakot, mit gondol a Citroen aerodinamikai fejlesztéseiről, a világbajnoki pontversenyt vezető pilótája a következőket válaszolta: „Elég agresszívnek néz ki, helyenként azonban úgy látszik, mintha egy kicsit másol-beilleszt lenne a mi autónkról…”

A Nemzetközi Automobil Szövetség részéről így feleltek az autosport.com által feltett, a C3 WRC új alkatrészeire vonatkozó kérdésekre: „Az FIA a ralis és technikai részlegein keresztül szorosan együtt dolgozott a Citroen Racinggel az utóbbi hónapokban, hogy segítsen validálni néhány evolúciót az autójukhoz és implementálni azokat. Eddig ugyanakkor a Citroen Racing nem nyújtott be kérelmet az FIA felé az új alkatrészek homologizációja érdekében.”

Ogier-nek égető szüksége lett volna a fejlesztésekre, hogy a világbajnoki címet illetően reménye maradjon az Ausztráliában megrendezésre kerülő zárófordulóra. A francia alakulat valószínűleg a 2020-as szezonban veti be az aerodinamikai fejlesztéseket a Brit Rally-ra elkészült első futóműalkatrészekkel együtt.


Andrew

 

2019. október 23.