Get Adobe Flash player

Kihívás és libabőr

 

A Katalán Rally a rali világbajnokság versenynaptárának egyetlen igazi hibrid futama, a viadal rendelkezik aszfaltos és murvás gyorsasági szakaszokkal is. Luis Moya, Spanyolország legsikeresebb navigátora nem tétovázik, amikor arról van szó, hogy ez milyen erőpróba a versenyzők és a szerelők szempontjából.

„Egy kihívás ez, mivel tesztelned kell mindkét felületen, és versenyezned is kell mindkét felületen” – mondja a Carlos Sainz mellett két világbajnoki címet szerző mitfárer. „Azonnal alkalmazkodnod kell, miután manapság a raliversenyeket néhány másodperc dönti el – úgyhogy ha egy vagy két szakaszt vársz, hogy alkalmazkodj, az már túl késő. És nagy elvárásokat támaszt a csapatokkal szemben is, mivel hetvenöt perc alatt kell kicserélni mindent: a gumikat, a felfüggesztést, a féktárcsákat. Igazán nagy igényeket támaszt mindenkivel szemben.”

Úton a győzelem felé a Sainz-Moya páros a Katalán Rally-n 1992-ben

 

Moya tizenháromszor állt rajthoz hazája világbajnoki futamán, ebből kétszer, 1992-ben egy Toyota Celicával, három évvel később pedig egy Subaru Imprezával ért célba elsőként. „Van egy nagyon szép emlékem a versenyről” – mesélte. „Az 1980-as évek végén, az 1990-es évek elején a gépátvétel kötelező volt a versenyzőknek is, mindannyiunknak el kellett menni erre. A Katalán Rally gépátvétele egy kosárlabda csarnokban volt, ami pedig tele volt emberekkel – csupán a gépátvétel miatt! Emlékszem, sétáltunk Carlos-szal, és libabőrösek lettünk attól, hogy éljeneztek az emberek. Nagyon látványos volt – egy olyan dolog, amit sosem fogok elfelejteni.”

 

Andrew