Get Adobe Flash player

Büntetésben az M-Sport R5-ös autója

 

Nem kezdődött jól a friss junior világbajnok Jan Solans R5-ös karrierje, a fiatal spanyol versenyzőt kétperces büntetéssel sújtották a versenyfelügyelők a 2019-es Katalán Rally-n, mivel az M-Sport Lengyelország által felkészített és szervizelt Ford Fiesta R5 MkII-esének súlya nem felelt meg az egyik ellenőrzés alkalmával.

A határozatban, melyet Timo Rautiainen, Kai Tarkainen, valamint David Domino írt alá, a következők állnak:

 

A versenyfelügyelők, miután megkapták az FIA technikai delegáltjának beszámolóját és beidézték a fenti pilótát/versenyzőt, megfontolva a következő ügyet, a következőket állapítják meg:

 

Tények: Az 59-es rajtszámú autó súlyát 2019. október 26-án, szombaton ellenőrizték a 6. tankolózóna előtt. Az autó súlyát háromszor ellenőrizték a versenyzőkkel együtt, az eredmények: 1386 kilogramm, 1385 kilogramm és 1385 kilogramm. A minimum súly a versenyzőkkel egy 1390 kilogramm.

 

Vétség: Az FIA Nemzetközi Sportkódex J Függelékének 261 201-es paragrafusa

 

Döntés: Kétperces időbüntetés

 

Magyarázat:

A versenyző képviselőjét, Maciej Woda Urat 2019. október 26-án, szombaton 19:05-kor hallgatták meg a versenyfelügyelők. Ő azt állította, hogy pénteken este, miután az autót a murvás specifikációról aszfaltos konfigurációra módosították, leellenőrizték az autó súlyát a saját mérlegükkel, ami 1253 kilogrammot mutatott 10 liter üzemanyaggal, a bukósisakok azonban nem voltak az autóban. Emiatt meglepődött a mai súlymérés eredményén. Azt feltételezte, hogy a mérnökei elszámolták magukat, és bocsánatot kért a csapata nevében a vétségért.

Woda Úr tovább elmondta, abszolút nem volt olyan szándékuk, hogy csaljanak vagy előnyre tegyenek szert. Rögtön azután, hogy tudomással bírtak a súlyproblémáról, a legénység extra üzemanyagot töltött az autóba, hogy biztonsággal a minimum súly felett tartsák azt. A nap közbeni szerviz során az autó alsó védelmének középső részét egy nehezebb specifikációjúra cserélték.

Az FIA technikai delegáltja megerősítette, hogy a további ellenőrzések során az 59-es rajtszámú autó súlya minden alkalommal a minimális elvárások felett volt. Azt is elmondta, hogy biztosak legyenek az általuk használt mérleg megfelelőségében, az eszközt később leellenőrizték tesztsúlyokkal. A mérleg korrekt értékeket mutatott, ez pedig megerősítette, hogy a kívánalmaknak megfelelően működik.

Amikor döntésüket meghozták, a versenyfelügyelők figyelembe vették, hogy az 59-es rajtszámú autó csupán a hetedik gyorsasági szakaszon volt a normálisnál kisebb súlyú. A versenyfelügyelők azonban azt a következtetést vonták le, hogy a J Függelék 261 201-es paragrafusának megszegése történt, és ezen enyhítő körülmények figyelembevételével döntöttek a fenti büntetés kiszabása mellett.

 

A fellebbezésre való jogokat az FIA 2019-es Nemzetközi Sportkódexe és az FIA 2019-es Jogi és Fegyelmi Szabályzata határozza meg.



Andrew