Get Adobe Flash player

Alpine A110 Rally

- A Cup és a GT4-es változatok után az Alpine az A110 Rally-val gyarapítja ügyfélversenyzési portfólióját.

- Az Alpine A110 Rally-t a 2019. szeptember 5-7. között megrendezett Mont-Blanc Morzine Rallye-n mutatták be hivatalosan.

- A kétkerékmeghajtású autó privát csapatok és pilóták számára lesz elérhető a 2019-es év végétől.

 

A májusi bejelentése óta az Alpine A110 Rally kíváncsiságot és érdeklődést ébresztett az autósport közösségben a versenyzők, a nézők és a rajongók körében is.

Az Alpine A110 rali változata, melyet az Alpine általános elvárásai alapján a Signatech tervezett és fejlesztett, az Alpine A110 GT4 és Cup könnyű és agilis alumínium karosszériájából építkezik, mely a sorozatgyártású modellből származik.

A Rally verzión további módosításokat végeztek, hogy az megfeleljen a ralisport minden sajátosságának. Ebbe beletartozik a háromutas hidraulikus felfüggesztés, az új Brembo fékek és a sportág specifikus biztonsági elemei, mint például az FIA által homologizált bukócső, a Sabelt kagylóülések és a hatpontos biztonsági övek.

A hatfokozatú (plusz hátramenet) szekvenciális váltóval és korlátozott zárású differenciálművel társított négyhengeres, turbófeltöltéses, 1,8 literes sorozatgyártású motort is a ralisport kihívásainak megfelelően módosították. A forgatónyomatékkal kapcsolatosan elvégzett munka mellett a teljesítmény is több mint háromszáz lóerőre növekedett.

A Lurcy-Levis versenypályán elvégzett produktív shakedown-t követően intenzív fejlesztési program kezdődött az Alpine A110 Rally-val, ami leginkább a többszörös kétkerekes francia bajnok Emmanuel Guigou-val és a 2015-ös francia junior bajnok Laurent Pellier-vel zajlanak.

A két versenyző végzi a fejlesztési munka nagy részét, hogy tesztlejék a megbízhatóságot és meghatározzák az alapbeállításokat. További pilóták is hozzá fognak majd járulni, hogy az Alpine A110 Rally-t a lehető legsokoldalúbbá, könnyen vezethetővé és anyagilag elérhetővé tegyék, hogy profik, gentleman driverek és fiatal pilóták is hatékonyan és örömmel tudják kiaknázni az autóban lévő minden potenciált.

Mindeközben a Signatech és az Alpine azon is dolgozik, hogy megszerezze az FIA R-GT homologizációt. A homologizációs folyamat zajlik már a francia autósport szövetséggel karöltve. Ez a következő hetekben zárul le, utat adva a kereskedelmi forgalomba történő helyezésnek, aztán pedig az első Alpine A110 Rally-k kiszállításának, ami 2020 elejére van ütemezve a versenyben történő bemutatkozás dátumával együtt.

Regis Fricotte, az Alpine kereskedelmi és versenyigazgatója: „A ralisportba történő visszatérést nagyon várta már mindenki, mivel az Alpine történelmet írt, amikor megnyerte az első rali világbajnokságot 1973-ban. Azért, hogy biztosak legyünk ennek az új kalandnak a sikerében, a Signatech-re bíztuk az Alpine A110 Rally kutatás-fejlesztését, gyártását és a kereskedelmi tevékenységét, ők a partnereink a hosszútávú világbajnokságon, valamint a Cup és GT4 programokban is. Úgy tűnik, az Alpine A110 Rally vezetése nagyon kellemes lesz, és elképesztően eredményes lesz.”

Philippe Sinault, a Signatech igazgatója: „Nagy elismerés a Signatech számára, hogy egy ilyen izgalmas projekthez választották, mint amilyenben az Alpine gyorsasági szakaszokra történő visszatérése lesz. Minden tudásunkat segítségül hívtuk, hogy megfeleljünk az Alpine specifikációinak, az első tesztek pedig különösen pozitívak voltak. Az Alpine A110 Rally igazi ralis tulajdonságokat mutat, miközben egy élvezetes autó kompromisszumok nélküli teljesítménnyel. Manu Guigou és Laurent Pellier tapasztalata felbecsülhetetlen volt a fejlesztés ezen fázisában, és köszönetet szeretnénk mondani a Renault Sport Racingnek a szakértelméért, valamint a Team FJ-nek a tesztlogisztikában nyújtott segítségéért. Sok munkánk van még, mielőtt megépítenénk az első autókat, az első nyilvános megjelenés azonban egy új szakaszát jelenti ennek az izgalmas kihívásnak!”

A homologizált autó ára várhatóan százötvenezer eurótól indul.

Műszaki adatok

 

Motor: a hátsó tengely előtt keresztben elhelyezett 1,8 literes, soros, négyhengeres, turbófeltöltéses benzinüzemű motor, DOHC vezérlés

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 80 mm

Löket: 90 mm

Hengerűrtartalom: 1798 cm3

Teljesítmény: +300 LE

 

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 6 sebességes, kormányról kapcsolható szekvenciális váltó, korlátozott zárású differenciálmű, állítható kipörgésgátló

 

Felfüggesztés: háromutas lengéscsillapítók

 

Fékek: Brembo fékek, Bosch Motorsport ABS

 

Karosszéria: önhordó alumínium karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret, Sabelt kagylóülések, hatpontos Sabelt biztonsági övek, sebességfokozat kijelző. Opcionális: adatgyűjtő rendszer, Alpine-kék fényezés

 

Üzemanyagtartály: FIA FT3 üzemanyagtartály, 65 literes térfogat

 

Méretek:

Hossz: 4180 mm

Szélesség: 1798 mm

Tengelytáv: 2420 mm

 

Andrew