Get Adobe Flash player

Gryazin tapasztalatai a Fabia R5 evóról

 

2019 szeptemberének első felében tesztelhette első alkalommal Nikolay Gryazin a Skoda Fabia R5 új változatát, az evót, mellyel a WRC 2-es szezon hátralévő részét teljesítette az orosz pilóta.

A tesztre Finnországban, Jamsa közelében murvás utakon került sor, az eső végig esett, hasonló körülményeket teremtve, mint amilyennel a Brit Rally-n találkozhatnak a versenyzők.

Az esős időjárásnak köszönhetően Gryazinnak és navigátorának, Yaroslav Fedorovnak nem csak az új autó kipróbálására és annak régi változattal történő összehasonlítására – mely szintén ott volt a teszten – volt lehetősége, de azokat a beállításokat is elkezdhették keresni, melyeket a rali világbajnokság brit fordulóján használtak később. Az Sports Racing Technologies versenyzője elégedett volt a Fabia R5 evóval: az újdonság nedves murván mutatott viselkedése nyűgözte le különösen, valamint a beállításokban rejlő nagy potenciál.

„Nagyon tetszett az autó. Az első benyomás, hogy az új Fabia R5 hangosabb, mint a régi. Úgy érezni, hogy a motor nem különbözik az előző változattól, kivéve a plusz nyomatékot. Emellett a sebességváltó változott egy kicsit: a váltóáttételeket úgy választották meg, hogy az első és második sebesség közelebb került, ami miatt az autó gyorsabban indul meg, ami bizonyos szempontból azt a benyomást kelti, hogy erősebb a motor.

A felfüggesztés máshogy dolgozik: nagyobb az útja, az autó jobban billen előre, jobban dől, ez pedig könnyebben vezethetővé teszi. A régi autónál néha előre kellett cselekedni, hogy megjósolható legyen a viselkedése. Itt nincs ilyen dolog: a felfüggesztés határozottabban birkózik meg az út egyenetlenségeivel, az utolsó pillanatban fordíthatod be az autót, ami azt jelenti, hogy biztonságosabb vezetni, a hibázással kapcsolatos félelem nélkül. A vezetési stílus ugyanakkor feszesebbé válhat.

A tiszta és egyszerű vezetés a vizes körülmények között különösen meglepett. Az autó határozottan tartja az utat, és nagyon jól kontrollálható. Az evo verzió kétségtelenül gyorsabb a csúszós utakon, mint a régi autó – ráadásul majdhogynem nem változtattunk a Skoda által ajánlott alapbeállításokon. Az új autó hatalmas beállítási operációs potenciállal rendelkezik.

Nagyon elégedett voltam a műszerfalon lévő új LCD kijelzővel, ami a szükséges információkat biztosítja: tiszta a kép, és könnyen kezelhető. Ezen kívül maradt minden ugyanaz belül. A váltókarban van némi különbség, a kézifék egy kicsit máshogy néz ki… Általánosságban elég könnyű hozzászokni az új autó kezeléséhez.”


Andrew