Get Adobe Flash player

Hírek: M-Sport - Folyamatos fejlesztések Dovenby-ben

 

Folyamatos fejlesztések Dovenby-ben

A 2017-es World Rally Car szabályok elemzésével kapcsolatos sürgős munkák nem lassítják le az M-Sport más tevékenységeit. Ami a többi raliautó fejlesztését illeti, Malcolm Wilson megerősítette, hogy az Fiesta R5 teljesítményjavításával kapcsolatos munkálatok folytatódnak, ezek főleg a motorral vannak összefüggésben, de az autó más részeivel is foglalatoskodik csapata. A 2015-ös specifikációjú Fiesta World Rally Car-on olyan fejlesztéseket terveznek végezni a közeljövőben, melyek nem vonnak maguk után homologizációs jóváhagyást.

A homologizációval nem rendelkező modellek figyelmének középpontjában az amerikai formula szerint készült, a New England Forest Rally-n bemutatkozott kocsi van. „Ken Blocktól származik az ötlet. Úgy érezte, jó lenne egy olyan autó az Egyesült Államokban, ami az ár szempontjából versenyképes, hogy láthassák az emberek, vannak más lehetőségek is arra, hogy megküzdjenek a Subarukkal. Miután az amerikai versenyek nem az FIA előírásai szerint futnak, nyilvánvaló volt számunkra, hogy egy majdnem mindenhol versenyképes kétliteres motort készítsünk, ami egy egyszerű átállás volt számunkra. Az R5-ös motorunk egy kétliteres blokkon alapul, minden más ugyanaz maradt” – mondta el Wilson az Amerikában futó R5-ös specifikációjú, de kétliteres motorral és WRC hátsó szárnnyal szerelt Fiestáról.

Ugyan Spanyolországban, Portugáliában, Lengyelországban, Nagy-Britanniában, Kínában, Új-Zélandon és Ausztráliában is csatába szállhatnak nem homologizált autók, a szövetségek pedig bátorítják a speciális járművek építését, Wilson nem érzi, hogy a nem homologizált autók általános piaca az M-Sport belépésére várna. „A legjobb dolog, ami az M-Sport szempontjából történhetne, hogy az FIA előírásait minden ország alkalmazná. Sokkal könnyebb lenne számunkra és mindenki számára a tervezés, a gyártás és alkatrész raktározás szempontjából minden.”

 

Andrew

 

2015. július 24.