Get Adobe Flash player

Hírek: M-Sport - Ünnepel az M-Sport: 40 év az iparban

 

Ünnepel az M-Sport: 40 év az iparban

Az M-Sport ügyvezető igazgatója, Malcolm Wilson ünnepel a nyáron, negyven éve van az autósportban vállalkozóként. Mióta 1979-ben megalapította a Malcolm Wilson Motorsportot, cége egyre erősebb lett, ma már élénk autósport vállalkozást működtet a gyorsasági szakaszokon és a versenypályákon a világ leginkább elismert autósport sorozataiban az M-Sport.

Ezt ünnepelve a csapat Ford Fiesta WRC-i megemlékező logót viseltek a Finn Rally-n, visszautalva az eredeti Malcolm Wilson Motorsport kivitelre, és az M-Sport közösségi médiás platformjain is a retro jellegű logóval lehetett találkozni. Teemu Suninen és Gus Greensmith emellett különleges piros kesztyűt viseltek, ünnepelvén Wilson évfordulóját.

„Amikor elindítottam a Malcolm Wilson Motorsportot, sosem képzeltem, hogy el fog ez jönni, ami ma van” – mondta el Wilson. „Hasonlóképpen, amikor a cég M-Sport lett és Dovenby Hallba költöztünk, sosem gondoltam arra, hogy ki fogjuk nőni a helyet. Mára azonban van egy csúcstechnológiájú létesítményünk Krakkóban, és az M-Sport Evaluation Centre építése közepén vagyunk, ami egyedülálló kiválósági központot fog biztosítani a tervezői és fejlesztési mérnökségnek.

Elég alázatos, amikor visszatekintek az összes sikerre, amit az elmúlt negyven évben elértünk és hogy hogyan növekedett és fejlődött a cég ez idő alatt. De egyik sem lett volna lehetséges a csapat minden egyes tagjának kemény munkája és az elkötelezettsége nélkül, akik átléptek mind az M-Sport, mind a Malcolm Wilson Motorsport ajtaján.

Az üzletet megáldotta néhány fantasztikus ember, és ezek azok az emberek, akik lehetővé tették ezt a sikert. Hatalmas köszönetet szeretnék mondani mindegyiküknek.”

 

Wilson sikereinek rövid története

A névadó pályafutásának támogatására alapított Malcolm Wilson Motorsport a cumbriai versenyző saját sikereivel párhuzamosan növekedett, és hamarosan globális léptékben futtatott ügyfélautókat. 1994-ben Wilson elért egy rég áhított célt, amikor bebiztosította a brit nemzetközi ralibajnokság koronáját, és ugyanebben az évben a Wilson által futtatott Escortok Olaszországban, Portugáliában, valamint a Közel-Keleten is nemzeti bajnokságokat nyertek.

Aztán 1996-ban valami fenomenális dolgot ért el a Malcolm Wilson Motorsport: az angliai Lake District mellől egy privátként futtatott csapat Jarmo Kytolehtót és Arto Kapanent az 1000 Tó Rally dobogójára vitte, lepipálva mindegyik gyári Fordot a rali világbajnokság finn fordulóján. Ez biztosította azt, hogy felfigyeljen rájuk a világ.

Az év végén a Ford megállapodást kínált Wilsonnak a ralisporttal kapcsolatban, ami magában foglalta a verseny célú kutatást és fejlesztést is. A Ford bizalma nem volt rossz választás, a következő évben Görögországban és Indonézián aratott győzelmekkel a Ford a rali világbajnokság gyártói értékelésének második helyén végzett.

A vadonatúj Ford Focus WRC tervezési munkái Cumbriában kezdődtek, az új autó pedig 1999-ben mutatkozott be egy új pilóta, Colin McRae kezei között. Az autó a bemutatkozása alkalmával leggyorsabb időket futott, a harmadik futamán pedig versenygyőztes lett, a néhai, nagyszerű Colin McRae a Safari Rally-n, egy hónappal később pedig Portugáliában is diadalmaskodott.

Wilson vezetése alatt a csapat sok sikert ért el. 2000-ben elköltöztek Wilson otthonából egy új, dovenby halli létesítménybe, 2006-ban pedig a Ford megszerezte a rali világbajnoki címet, huszonhét év után először. Ezt 2007-ben újabb gyártói cím követte.

A Fordnak nehéz döntést kellett hoznia, és 2002-ben kivonult hivatalosan a bajnokságból, Wilson azonban nem állt meg, folytatta az együttműködést a Forddal, és a ralisport legmagasabb szintjén tartotta a kék oválos márka nevét.

A Forddal történt elköteleződése 2017-ben került megjutalmazásra, amikor az M-Sport privátként futtatott csapata az eddigi leglenyűgözőbb teljesítményét nyújtotta, és túlszárnyalva a világ legnagyobb gyártói közül hármat, megnyerte a rali világbajnokság gyártói, valamint a pilóták és a navigátorok közötti értékelést is.

Ezt a második egyéni címek követték 2018-ban, az M-Sport Ford World Rally Team pedig a ralisport egyik legnépszerűbb és legsikeresebb társulatává vált.

Abban a küldetésben, hogy a világ vezetője legyen, az M-Sport folytatja az élénk ügyfélprogramját, kiszolgálja a Ford pilótákat szerte a világon, és az átfogó „lehetőségek létráját” létrehozva a teljesen új Ford Fiesta R1-gyel, R2-vel és R5-tel egyenes fejlődési utat biztosít a gyökerektől a csúcsszintű ralizásig.

Wilson emellett kiterjesztette ralis vállalkozását egy csúcstechnológiájú új krakkói létesítménnyel, ma már ez felelős mindegyik kétkerékhajtású autó tervezéséért, fejlesztéséért és gyártásáért.

Nem csak a ralisport az azonban, ahol Wilson csapata kimagasló teljesítményt nyújt. 2013-ban az M-Sport mérnöki kiválósága felkeltette a Bentley Motorsport figyelmét – a két cég egyesítette erejét egy, a versenypályán történő teljesen brit támadás érdekében.

A luxusautókat gyártó vállalat technikai partnereként működve gyorsan jött a siker, a Bentley Team M-Sport a bemutatkozó szezonjában nyert Silverstone-ban és a Paul Ricard-on. 2017-ben a csapat győzedelmeskedett a Blancpain GT Series Teams Endurance Kupában, az együttműködés pedig virágzó ügyfélprogramot működtet mostanság négy kontinensen is.

2018-ban Wilson befektetést eszközölt a jövőbeli zöld autósportokba, és technikai partnerként csatlakozott a Jaguarhoz az I-PACE eTROPHY-ban, ami egy akkumulátoros, elektromos hajtású, zéró kibocsátású sorozat a Formula E bajnokság támogatására.


Andrew

 

2019. augusztus 7.