Get Adobe Flash player

Hírek: M-Sport - Továbbfejleszti bázisát az M-Sport

 

Továbbfejleszti bázisát az M-Sport

A rali világbajnokság egyik élcsapata, a gyári Bentley programot is futtató M-Sport cumbriai bázisának több millió fontos továbbfejlesztését tervezi, aminek része lenne egy saját tesztpálya, egy új gyártóüzem és egy hotel is.

A tervek már a helyi önkormányzatnál vannak, a kivitelezéssel kapcsolatos döntés várhatóan hamarosan megszületik. Amennyiben a létesítés zöld utat kap, a több mint 9700 négyzetméteres M-Sport Evaluation Centre, azaz értékelési központ 2016 közepére készülne el.

Az M-Sport 1997 és 2012 között bonyolította a Ford gyári rali világbajnoki programját és fejleszti még mindig a gyári specifikációjú Ford Fiesta RS WRC-ket. A cég a világ legnagyobb raliautó ellátója, a Ford Fiesta R5-ösből például már a nyolcvannyolcadik darabnál tartanak, de a Bentley programját is ők viszik a Continental GT3-mal.

Mivel további feladatok várnak rájuk, Malcolm Wilson szerint kinőtték a jelenlegi bázisukat. „Ez az M-Sport számára a következő lépés. Több éve foglalkozunk már ezzel, nagyon-nagyon izgalmas a lehetőséget látni” – mondta el Wilson.

„Egy igazi egyállomásos üzemmé akarunk válni. Elég jól lehetőségeink vannak az autók teljes házon belüli megtervezésére és megépítésére, de pontosan az M-Sport Evaluation Centre és a tesztpálya az, amit tenni tudunk még. A lehető legjobb létesítményünk van meg itt, ha valamit újra kell tervezni vagy méretezni, a tervezőink és mérnökeink itt dolgoznak, azonnal meg tudják ezt tenni. Ha pedig le kell gyártani valamit, megvan a képességünk, hogy rögtön elkészítsük azt.”

Wilson azt is hozzátette, hogy akad a helyiek részéről némi ellenkezés, az elsődleges aggály a zaj, de biztosak benne, hogy el tudják oszlatni a félelmeket. „Elvittünk már egy csapatnyi tervezőt és hivatalnokot az anglesey-i versenypályára, ahol bemutattuk azt a szuper hangtompítót, amit az autók kipufogórendszerébe fogunk berakni” – mesélte az M-Sport első embere. „Ennek beszerelésével az R5-ös kocsi halkabb, mint az ST utcai autó. Emellett az Egyesült Királyság legkiválóbb akusztikai szakértőjét kértük fel, hogyhogy különböző tervezési eszközökkel segítse a zajcsökkentést.

Amit akarunk, az az, hogy ha egy csapat, egy gyártó vagy egy egyén megkeres minket, hogy építsünk meg egy autót, akkor a gyárból kihajtva pályára mehessen azzal, kipróbálhassa és teljes bizalommal vihesse haza.”

 

Forrás: www.autosport.com

 

Andrew

 

2014. október 16.