Get Adobe Flash player

Nagy motorfejlesztésre készül az M-Sport és a Ford - Horvátországban debütál az M-Sport új motorja

 

Horvátországban debütál az M-Sport új motorja

 

A világbajnokság következő futamán, az áprilisban megrendezésre kerülő Horvát Rally-n próbálja ki először élesben az M-Sport a Ford Fiesta WRC legújabb specifikációjú motorját.

A továbbfejlesztett erőforrásról régóta beszél már a csapat, és úgy volt, hogy a 2020-as Argentin Rally-n vetik be azt először. A koronavírus járvány azonban közbeszólt, a versenynaptár átalakult, ami miatt módosításra kerültek az összepárosított versenyek, az M-Sport ügyvezető igazgatója, Malcolm Wilson pedig nem volt hajlandó félretenni azokat az egységeket, amik nem értek még az élettartamuk végére azért, hogy helyettük az új motorokat szereljék be.

Most azonban elérkezett ennek az ideje. „Jó lépés a motor” – nyilatkozta Wilson a DirtFishnek. „A munka legfőképpen az üzemanyagbefecskendező rendszerre és a hengerfejre összpontosult. Nagyobb az ereje, nagyobb felül, de természetesen nem fogok elkezdeni számokról beszélni veletek. Fogalmazzunk úgy, hogy nagyon elégedettek a pilóták.”

Az M-Sport mind a Monte-Carlo Rallye, mind az Arctic Rally Lapland felkészülési tesztjén ezt az egységet használta a Fiesta WRC tesztautóban. „Jónak érződik, érezni lehet a különbséget az erőben – jó volt ezzel tesztelni, de az lesz az igazán jó, amikor a versenyen is ez lesz” – mondta el az alakulat egyik pilótája, Teemu Suninen.

A finn versenyző nem áll rajthoz a Zágráb központtal megrendezésre kerülő következő fordulón, helyét a francia Adrien Fourmaux veszi át a sorozat első aszfaltos versenyén.

A csapatok a jelenlegi World Rally Car-ok belsőégésű motorját viszik tovább a jövőre pályára lépő, következő generációt képviselő Rally1-es autókhoz, melyek hibrid hajtással fognak már rendelkezni. A teljesítménybeli előrelépés ellenére Wilson megerősítette azt is, hogy nem a most bevetésre kerülő változat lesz az, ami a Ford Rally1-es autójában is szolgálni fog.

„További dolgok jönnek még” – magyarázta. „A homologizációs zárás júliusban van, úgyhogy igen, van még valamennyi munka, amit el fogunk végezni – jelentős belső munka jön még. Azt mondanám, amivel most rendelkezünk, az annak a munkának a fele, amit ahhoz terveztünk, hogy meglegyen az alapmotorunk a mostani szezon hátralévő részére és továbbkerüljön a Rally1-es korszakba.”

Wilson a 2020-as szezon előtt elárulta, a Ford együttműködött velük modellezési munkákban és a nagyobb teljesítmény mellett nagyobb forgatónyomatékot, valamint jobb vezethetőséget értek el.

 

Andrew

 

2021. március 28.