Nagy motorfejlesztésre készül az M-Sport és a Ford
Az M-Sport azt a célt tűzte ki magának a 2020-as világbajnoki szezonra, hogy visszatér a futamgyőzelmek útjára, amihez a motoron a jelenlegi szabályok hatályba lépése óta eddig történt legnagyobb módosítás járulhat hozzá.
A Ford Fiesta WRC rendkívül versenyképesnek bizonyult a World Rally Car-okra vonatkozó jelenlegi technikai szabályzat 2017-es életbe lépésekor, Sebastien Ogier, Ott Tanak és Elfyn Evans is képes volt futamot nyerni vele az első idényben, két év alatt pedig két egyéni és egy gyártói cím volt köszönhető az autónak.
2019-ben, Ogier távozása után azonban küszködött a csapat, nem tudott egyszer sem felállni a dobogó legmagasabb fokára Evans-szal, illetve Teemu Suninennel. A csapat tulajdonosa, Malcolm Wilson bizakodik, hogy a fejlesztés, ami áprilisban kerülhet bele a Fiesta WRC-be, előrelépést jelenthet az alakulat számára. „Ez a legnagyobb módosítás, amit a motoron végzünk azóta, hogy elkezdtünk dolgozni ezzel az autóval” – nyilatkozta Wilson az autosport.com-nak. „Ez egy nagy lépés. Ahogyan az gondolható, szorosan együttműködtünk ezen a Forddal, sok modellezési munkát végzett a Ford a motoron.
Amikor megérkezik, nagyobb teljesítménnyel és forgatónyomatékkal, valamint jobb vezethetőséggel fogunk rendelkezni – ahogyan mondtam, nagy különbséget fog eredményezni. Amint a helyére tesszük, nem látom semmi okát, hogy miért ne tudnánk a győzelemért küzdeni a sorozat minden hátralévő futamán. Tudjuk, hová jövünk idén, és várom már. Nem lesz három autónk minden fordulón, úgyhogy nem leszünk abban a helyzetben, hogy a gyártói címért küzdjünk, de lesz néhány célversenyünk, ahol a győzelemért szállunk csatába.”
Lappi nem volt nehéz választás
Teemu Suninen mellett a Citroentől érkező Esapekka Lappi kap helyet a Ford Fiesta WRC-k kormánya mögött a teljes idényben, Gus Greensmith pedig kilenc futamon állhat rajthoz. Miután Elfyn Evans távozott a csapattól, többek neve is lehetőségként merült fel a gárdánál, végül azonban az első WRC-s évében futamgyőzelmet arató Lappi lett a befutó. Wilson szavai szerint a finn, aki „bizonyított”, nem volt „nehéz választás”. „Esapekka egyike volt azon kevés jelenlegi versenyzőknek, aki sosem vezetett még nálam” – mondta Wilson. „Azon kívül, hogy egy hellóval köszöntem neki a szervizparkban, sosem találkoztam vele igazán. Leültünk, átbeszéltük a dolgokat, és nagyon hamar láttam, hogy passzolni fog ahhoz, amit mi itt csinálunk és amilyen a hangulat nálunk a csapatnál.
Nagy tapasztalata van a rali világbajnokságon, és egy bizonyított versenygyőztes – van egy gondolkodási mód, ami ezzel együtt jár. Úgy gondolom, gyorsan be fog illeszkedni a csapatba, és nagyon könnyen vezethetőnek fogja találni az autónkat. Volt néhány másik srác is, ez nem volt azonban egy nehéz választás azután, hogy leültem vele.”
Andrew
2020. január 18.