Get Adobe Flash player

Szardínia Rally beszámoló - Oldal 2

 

A verseny pénteki napja a Citroen számára kezdődött drámával. A történtek a pályabejárásra vezethetőek vissza, melyen Sebastien Loeb defektet kapott. A kérdéses pályaszakaszt elmondása szerint emiatt figyelmetlenül írták fel, ami a versenyen megbosszulta magát: egy balos kanyarba túl nagy sebességgel érkeztek be, nekimentek egy, az út szélén fekvő jókora kőnek, ami megforgatta a kocsit. Ez lett volna a kisebb gond, az ütéstől azonban megsérült a kormánymű, ami pár kanyarral később meg is szorult, Loebék így kiállni kényszerültek. A világbajnok csapattársa, Mikko Hirvonen vette át a vezetést, akinek az volt a legnagyobb kihívás, hogy tartsa a tempót és ne kövessen el semmilyen buta hibát a pénteki napon hátralévő öt szakaszon.

A fordosok újabb rémálomszerű napot éltek át. Jari-Matti Latvala a szombati első szakasz után a negyedik helyre kapaszkodott fel, aztán a kék oválosok elmondása alapján „bizarr balesetet” szenvedett. Egy balos kanyarban lecsúszott az útról és keresztülhajtott egy kövön. Mikor visszajöttek az útra, a finn pilóta gőzt látott a motortérből kitörni. Átpillantott a kocsiban jobbra, hogy megnézze a kijelzőket, ami elég volt ahhoz, hogy a következő jobbosba ne tudjon befordulni. Elmentek egyenesen, és kiütöttek egy kaput, amitől a kocsi végképp lesántult, ők sem tudták folytatni útjukat. Latvala elismerte, koncentrációs hiba volt, az útra kellett volna figyelnie, eközben megkérni navigátorát, hogy ellenőrizze a kijelzőket.

Latvala csapattársa sem látta meg a napi célt, Petter Solberg délután szenvedett balesetet, amit a Fiesta RS WRC bal első felfüggesztése bánt. Solberg nem értette a dolgot, elmondta, a biztonságra törekedtek, talán ha gyorsabban jöttek volna, nem lett volna semmi gond, mert az autó keresztbe csúszott volna a kanyarban.

A második helyre a nagyágyúk kiesésének és két szakaszgyőzelmének köszönhetően Novikov jött fel a nap végén, hátránya valamivel több, mint egy perc volt Hirvonenhez képest. Az M-Sport másik versenyzője, Ott Tanak is jókorát lépett előre, akit a kevésbé jó rajthelye hátráltatott kissé, de harmadik pozíciója így is dicséretes.

Az M-Sporthoz hasonlóan a Volkswagen csapata is nagyszerű napot zárt. Ogier szakaszt nyert, ami hatalmas tett egy Szuper 2000-es autóval, murván S2000-es kocsi nem tudott még ilyet produkálni. Ogier szerényen próbálta nem túlmisztifikálni a dolgot, szerinte az volt a kulcs, hogy a kör harmadik szakaszára a nagyobb teljesítményű WRC-k jócskán elkoptatták gumijaikat. A francia azt is elárulta, az autó kezelhetőségének terén nagyot léptek előre egy új, most először alkalmazott kísérleti lengéscsillapító beállítással.

A Fabia volánművésze negyedikként várhatta a folytatást, csapattársa, Andreas Mikkelsen a hatodik helyen. Közöttük Chris Atkinson foglalt helyet, aki eléggé frusztrált volt a MINI kezelhetősége miatt. Technikai problémák is hátráltatták, de a fő gond az volt az ausztrál számára, hogy a kocsi viselkedése nem volt következetes, így nem tudott benne megbízni. Nem alakult jól Mads Ostberg napja sem, a norvég Fiestája a hátsó hajtás meghibásodásának köszönhetően elsőkerékhajtással volt kénytelen közlekedni egy darabig. A számtalan problémával küszködő Prokop érkezett nyolcadikként, a Fiesta S2000-essel látványosan autózó Karl Kruuda kilencedikként, a legjobb tízet büntetése ellenére Solberg zárta. Nem esett szó még Thierry Neuville-ről, aki Loebhöz hasonlóan reggel, a monte lernói szakaszon esett el. Navigátorával és két pályabíróval próbálták az oldalára borult Citroent talpra állítani, amikor a forró felni megégette a sofőr kezét. A művelet sikerült ugyan, de a következő etapon kiálltak, egyrészt mert sok olaj folyt el a kocsiból, másrészt pedig Neuville-nek óriási fájdalmai voltak égési sérülése miatt.

Kis csapatunk reggel a monte lernói gyorsasági híres nevezetes ugratóján, a Mickey’s Jump-on kezdett, ami nagyszerű látvány, rengeteg néző gyűlt itt össze. A következő két szakaszunkon nem volt túl nagy a látvány, viszont az utolsó gyorsasági tempós jobbosa igazán ütősnek bizonyult. A nap krónikájánál meg kell említeni, az olaszok igencsak lazán veszik a szervezést, a kilátogató nézők koordinálását. A szűk hegyi utakra nem állítanak szervezőt, így mindenkinek saját belátására van bízva, meddig próbál felmenni kocsival. Ha hamar leparkol, sokat gyalogolhat, ha megy, ameddig tud, akkor könnyen bedugulhat, mert mögötte is jönnek…