Get Adobe Flash player

Szardínia Rally beszámoló - Oldal 3

 

A pénteki csillaghullást követően szombaton reggel a közönség a két gyári Fiestát, valamint Neuville-t láthatta a versenybe visszaállni, ugyanakkor Loeb úgy érezte, nincs értelme folytatni…

Erre a napra is hat gyorsaságit tartalmazott az itiner, melyeken a Hirvonen-Lehtinen kettős az előző nap taktikáját alkalmazva tovább növelte előnyét. A finnek mögött változatlan volt a helyzet a dobogós helyezéseket illetően, a Ford fiókcsapatának két párosa állt a második és harmadik helyen. Novikovnak ugyan volt egy kisebb hibája, mikor túlcsúszott egy kereszteződésen, de nem vesztett sokat előnyéből Tanakkal szemben.

Megbánta a döntéseit, miszerint a hosszabb áttételezésű váltót szereltette be és délelőtt két pótkereket rakatott az autójába, így is négy szakaszt nyert Ostberg, aki ezzel a hetedik helyről fel tudott kapaszkodni a negyedikre. További előrelépésben nem igazán reménykedhetett, mivel tetemes, kilencven másodperces hátránnyal várta az utolsó napi két gyorsaságit. Az eredményjelzők ugyan azt mutatták, hogy Sebastien Ogier visszacsúszott egy helyet, de autójának technikai lemaradását figyelembe véve eszeveszett száguldást kellett bemutatnia, hogy Atkinsont maga mögött tartsa, ráadásul ő sem a megfelelő váltóáttételezést választotta. Az ausztrál viszont elárulta, a nap vége felé kissé visszavett a tempóból, miután többször is csak a szerencse mentette meg a bukástól. Őt az egy defektet is elkönyvelő Mikkelsen követte a tabellán, majd a folyamatos gondokkal küszködő Prokop érkezett nyolcadikként. Petter Solberg a kilencedik helyig tudott felkapaszkodni, míg csapattársa, Latvala egy szakaszgyőzelmet elkönyvelve tizenötödikként várta az utolsó napot. A Qatar World Rally Team színeiben versenyző Neuville a huszonegyedik helyre jött fel másodfokú égési sérülései ellenére, majd elismerte, jobban is teljesíthetett volna, de a csúszós utakon a kedvezőtlen rajtpozíciója nem kedvezett neki. Visszatérve a pontszerzőkhöz, az első tízet a Markko Martin csapata által felkészített Ford Fiesta S2000-essel Kruuda zárta.

Az első naphoz hasonlóan egy közkedvelt helyen, egy dobbantónál terveztük kezdeni, egy tájékozódási baki miatt most is futópercre érkeztünk. A látvány azonban kárpótolta a kis idegeskedést. A másik két szakasz is rendben volt, melyeket néztünk, úgyhogy az esti szervizparkkal kiegészülve jó napot zártunk, csak azt nem értettük, Loeb miért nem állt vissza. Véleményem szerint a versenyt a helyszínen nyomon követő szurkolók miatt kötelessége lett volna! Ursu, köszi a napot!