Get Adobe Flash player

Ford Fiesta Rally4

Az M-Sport Lengyelország büszkén mutatta be az EcoBoost motoros Ford Fiesta Rally4-est, mely fejlesztésének középpontjában a tapadás, a teljesítmény és a sebesség állt. A mindenféle területen fejlesztésekkel ellátott Fiesta Rally4 az első autó, ami az FIA új, 2020-ban életbe léptetett Rally4-es kategóriában homologizálásra kerül.

Az M-Sport Lengyelország legújabb kétkerékhajtásos versenyautójának EcoBoost motorja nagyobb teljesítmény biztosít, váltóáttételeit módosították, jobb kezelhetőséggel és új, agresszív megjelenéssel rendelkezik. A frissítés a Fiesta Rally4-et a legattraktívabb és legversenyképesebb csomaggá teszi kategóriájában, a ma fiatal versenyzőinek a legjobb lehetőséget teremtve álmaik megvalósítására és arra, hogy a holnap ralisport szupersztárjaivá váljanak.

A Fiesta Rally4 az M-Sport első autója, mely része az FIA új rali piramisának, és képviseli az M-Sport elkötelezettségét, hogy teljes mértékben megfeleljen a „lehetőségek létrájával” az FIA rali piramisának.

Az M-Sport Lengyelország által, annak krakkói bázisán fejlesztett és épített Fiesta Rally4 a már roppantul népszerű és sikeres Fiesta agresszív fejlesztésének eredménye.

A Fiesta R2 lenyűgöző teljesítményt nyújtott mind a nemzetközi, mind a nemzeti bajnokságokban a 2019-es év folyamán, beleértve a rali Európa-bajnokság ERC 3 Junior kategóriájában bemutatott domináns szereplést, ahol az öt rajthoz állásból négy győzelmet aratott az autó. A mély benyomást keltő eredmények hatalmas keresletet ébresztettek a Fiesta R2-re, az M-Sport Lengyelország egy év alatt száztíz Fiesta R2-t épített és értkesített szerte a világon.

A díjnyertes, 999 köbcentiméteres turbófeltöltéses Ford EcoBoost motor optimalizáláson esett át, kétszáztíz lóerős teljesítmény és háromszáztizenöt newtonméter forgatónyomaték leadására képes. A 2020-as Ford Fiesta Rally4 továbbfejlesztett sebességváltó áttételezéssel és erősebb féltengelyekkel rendelkezik, hogy megbirkózzon a megnövekedett teljesítménnyel és forgatónyomatékkal.

A Rally4 egy rendkívül nagy versenyt kínáló kategória, melyben a jövő fiatal sztárjai abszolút a határon használják az autójukat a siker érdekében, miközben a ralisport által kínált legkeményebb körülmények között versenyeznek. A motor megbízhatósága és konzisztens teljesítménye emiatt mindenekfelett való az ilyen körülmények között. Az, hogy az erőforrás megbízhatóan teljesítsen, az extrém hőterhelés során a plusz hűtés eredményezheti a különbséget a győzelem és a vereség között. A Fiesta Rally4 hűtőrendszere plusz, a motorháztetőre szerelt hűtőventilátorokkal rendelkezik, ez javítja a hűtést, miközben agresszív megjelenést biztosít az autó számára.

Elődjéhez képest számos kulcsfontosságú területen történt továbbfejlesztés a Fiesta Rally4-en, különös figyelmet fordítottak a kezelhetőségi karakterisztikára, javítottak a felfüggesztésén, és könnyebb kipufogórendszert szerelnek az autóra. A teljesítménynövekedés és a súlycsökkentés azt jelenti, hogy a 2020-as, EcoBoost motoros Ford Fiesta Rally4 az RC4-es kategória legjobb súly/lóerő arányával fog rendelkezni.

A 2020-as Ford Fiesta Rally4-et és a 2019-es Fiesta R2 átalakító kitjét 2020. április 1-től lehet megrendelni.

Maciej Woda, az M-Sport Lengyelország igazgatósági tagja: „Az új Ford Fiesta Rally4 egy nagyon izgalmas autó, nagyon várjuk már, hogy láthassuk a ralisport hitem szerinti legnagyobb versengést hozó kategóriájában. Az EcoBoost motoros Rally4 az igencsak sikeres 2019-es Fiesta R2 átfogó fejlesztését képviseli, ami nagyon népszerűnek bizonyult a 2019-es szezon során. A Fiesta R2 népszerűsége és sikere egy hozzájáruló tényező volt némileg ahhoz a tényhez, hogy az M-Sport Lengyelország képes volt elvégezni a fejlesztések ilyen széles válfaját relatíve rövid idő alatt. Ez köszönhető annak a kapcsolatnak és folyamatos kommunikációnak, amit az ügyfeleinkkel tartunk fenn attól a pillanattól, hogy átvették az autójukat. Azzal, hogy annyi autó került ki és tett meg megannyi kilométert, a krakkói bázisunkon lévő mérnökcsapat gyors ütemben volt képes egy fejlesztési stratégiát megállapítani, köszönhetően a konstruktív visszacsatolásnak, amit a hatalmas számú, különböző hátterű pilótáktól kaptunk.”

Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója: „A Ford Fiesta Rally4 lesz az első versenyautónk, mely az FIA új rali piramisához sorakozik fel – igazodva a saját ’lehetőségek létrájához’, miközben aláhúzza a sport jövő sztárjai felé tett elkötelezettségünket is. Az M-Sport és a Ford mindig is élen járt, amikor a sport minden szintjének támogatásáról volt szó, és folyamatosan fejlesztjük a termékpalettánkat, hogy költséghatékony és versenyképes utat biztosítsunk a gyökerektől a csúcsszintű ralisportig. Ahogyan az FIA új rali piramisa egyre inkább beazonosíthatóvá válik, azt tervezzük, hogy lesznek autóink, melyek minden szintet képviselnek – a belépőtől (access) a haladóig (performance), és azoknak is, akik a tényleges csúcsszintig, az elitig (elite) jutnak.”

 

Műszaki adatok

 

Motor: elöl keresztben elhelyezett 1.0 Fox EcoBoost 1 literes, soros, háromhengeres, turbófeltöltéses benzinüzemű motor, öntöttvas motorblokk, ötvözött acél hengerfej, DOHC vezérlés, változó szelepvezérlés, közvetlen befecskendezés, továbbfejlesztett kipufogórendszer

Hengerek száma: 3

Szelepek száma: 12

Hengerűrtartalom: 999 cm3

Teljesítmény: 210 LE (fordulatszám: 6500 1/min)

Forgatónyomaték: 315 Nm (fordulatszám: 4000 1/min)

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 5 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, új áttételezés, elektronikusan vezérelt, gázelvétel nélküli sebességváltás, korlátozott zárású differenciálmű három lehetséges rámpabeállítással (23/57, 27/57, 32/77)

 

Tengelykapcsoló: AP Racing kéttárcsás Cerametallic

 

Felfüggesztés: elöl három-, hátul kétutas Reiger állítható lengéscsillapítók Eibach rugókkal. Opcionális rugók (kemény/lágy). Opcionális stabilizátor (kemény/lágy). Továbbfejlesztett, flexibilis hátsó híd. Ötcsavaros kerékagy

 

Fékek:

Elöl: Alcon verseny féknyergek, belső hűtésű AP Racing féktárcsák, átmérő aszfalton 310 mm, murván 285 mm

Hátul: Alcon verseny féknyergek, tömör AP Racing féktárcsák, átmérő: 280 mm

Hidraulikus kézifék Alcon főfékhengerrel

 

Kormányzás: elektromos rásegítésű kormánymű

 

Kerekek:

Aszfalt: OZ Racing 6,5x16 collos felnik

Murva: OZ Racing 6x15 collos felnik

 

Karosszéria: önhordó karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret

 

Elektronika: Life Racing F88 motorfelügyelet. Három üzemmóddal rendelkező Anti-Lag rendszer. Digitális műszerfal. M-Sport áramelosztó egység. Továbbfejlesztett programozás

 

Méretek:

Hossz: 4065 mm

Szélesség: 1735 mm

Tengelytáv: 2490 mm

 

Súly: 1030 kg


Andrew