Fejlesztésekkel és új vizuális identitással jön a Rally2-es Citroen C3
Új név, új kinézet és új logó: a C3 Rally2 komoly ráncfelvarráson esik át. A Citroen Racing filozófiája ugyanakkor továbbra is rendületlen, azaz egy egyre inkább versenyképes raliautót kívánnak az ügyfelek részére biztosítani, miközben folyamatosan csökkentik a versenyeztetési költségeket. Ennek megfelelően a 2021-es év kezdetén nem kevesebb, mint hét technikai fejlesztést vetnek be.
2021-ben C3 Rally2 lesz az eddigi C3 R5-ből a ralisportban használatos új hivatalos megnevezéseknek megfelelően. Ez a névváltoztatás egyben lehetőséget biztosít a C3 Rally2-nek egy új vizuális identitás bevezetéséhez. Az új monokróm megjelenés – ahol a Citroen Piros Seregének ikonikus színeit idézve piros alapon fehér dekorációként van jelen a 2-es szám többféleképpen, szimbolizálva a kanyarokat, hajlatokat és kigyorsításokat – megerősíti, hogy ez egy ügyfelek részére tervezett gyári autó, a Citroen csapatának minden tapasztalatával.
Ez a tapasztalat az autó soha véget nem érő fejlesztésében is tükröződik. Miután 2019-ben új hátsó segédkeretet homologizáltak, hogy javítsák a stabilitást és a pilóta érzetét féktávokon, valamint átterveztek a hátsó felfüggesztésben egy kart a megbízhatóság érdekében, illetve dolgoztak a murvás lengéscsillapítókon is, hogy továbbfejlesszék az autó egyensúlyát, a 2020-as szezonban az aszfaltos lengéscsillapítókra fordított különleges figyelmet a Citroen Racing műszaki csapata. Továbbfejlesztések történtek, hogy jobb visszacsatolás érkezzen a pilótához az alacsony tapadási körülmények között.
2021 is legalább ennyi átalakítást hoz a C3 Rally2-höz, nem kevesebb, mint hét műszaki fejlesztést terveznek az első negyedévre. A kereskedelmi bevezetés óta megtett mintegy tizenötezer tesztkilométer, valamint az ügyfelek bőséges visszajelzése révén az autó három területen fog fejlődni: a teljesítményben, a versenyeztetési költségekben és a vezethetőségben.
Első és legfontosabb dologként a teljesítményre koncentrálva január elején homologizálásra kerül egy új motorszoftver, amivel tökéletesítik az erőforrás működési stratégiáit a rajt- és gázelemelési fázisokra vonatkozóan. További fejlesztések az első negyedév későbbi részében érkeznek: egy új, áttervezett aerodinamikával rendelkező első kötény, egy új első differenciálmű, ami a beállítások szélesebb skáláját teszi lehetővé, egy fékerőelosztó pedál a pilóta nagyobb kényelmének érdekében, valamint egy új motortartó bak, hátsó emelőkonzol és kipufogócsonk, melyekkel a tartósság javítsa a cél.
A december 1-től megrendelt C3 Rally2-kbe mindezek a fejlesztések többletköltség nélkül kerülnek be.
Jean-François Grandclaudon, a C3 Rally2 projekt technikai igazgatója: „A 2017-es bemutatkozása óta folyamatosan dolgoztunk az autón, és rengeteg kilométert futottunk vele, ami lehetővé tette számunkra, hogy egyre gyorsabb autót kínáljunk az ügyfeleink számára, ami mindenfajta pilótára passzol és kontrollált versenyeztetési költségekkel rendelkezik. Ebben a szezonban még több munkát végeztünk a két fejlesztőpilótánkkal, Mads Ostberggel murván és Yoann Bonatóval aszfalton. Az elmúlt két év során sokat változott az autó, főként számos olyan alkatrészében, melynek nem volt szüksége homologizációra, az erőfeszítésünk pedig kifizetődött nemzeti és világbajnoki címekben, amiket idén a jelentős bajnokságokban elértünk. A C3 Rally2-nek nincs szüksége revolúcióra 2021-ben. Arra a kitűnő alapra fogunk építkezni, amivel rendelkezünk, ez robusztus és gyors is, és megpróbáljuk fejleszteni, ahol tudjuk. Bár a fejlesztés egy soha véget nem érő folyamat, izgatottak vagyunk azzal a távlattal, hogy lássuk az ügyfeleink teljesítményét az ezen fejlesztésekkel ellátott autóban.”
Mayeul Tyl, a Peugeot Citroen Racing ügyfélszolgálati vezetője: „Idén a C3 R5 világosan elhelyezte magát a piac egyik vezetőjeként, ami a célunk is volt. Az egészségügyi helyzet ellenére az ügyfeleink továbbra is belénk helyezték a bizalmukat, és sikerült új ügyfelekre is szert tennünk, ami egyfajta jutalma mindannak a kemény munkának, amit az ügyfélszolgálati csapat minden tagja beletett. A célunk egy olyan projekttel, mint amilyen ez is, hogy biztosítsuk, minden ügyfelünk ugyanazokat a fejlesztéseket élvezheti egyszerre, függetlenül attól, hogy hogyan használják az autót. A fejlesztési fázissal elkezdtünk a beszerzési folyamatot, hogy készen álljunk a következő szezon kezdetére. A munka megindult, várjuk az új alkatrészek végleges homologizációját, úgyhogy benne lehetnek a kínálatunkban, és elkezdhetjük a folyamatot az ügyfeleinkkel.”
Andrew
2020. december 12.