Get Adobe Flash player

Lotus Exige R-GT

Mi a legjobb mód a Lotus páratlan vezetési élményének bizonyítására, mintsem visszatérni a komoly adrenalin lökettel rendelkező rali bajnokságokba? Az új Exige S fenomenális teljesítményének példázására az Exige R-GT az FIA új GT kategóriájában olyan híres aszfalt versenyeken fog részt venni, mint a Monte-Carlo Rallye, a Tour de Corse vagy a Sanremo Rallye.

Az autó hajtásáról ugyanaz a 3,5 literes V6-os erőforrás gondoskodik, mint az utcai Exige-ben, ugyanakkor a sebességváltón jelentős módosításokat hajtottak végre és a motorteljesítményt egy szűkítővel korlátozzák. A Lotus több ügyfélcsapattal is együtt fog működni, miután ez a jó gyakorlatot bevált már az IndyCar sorozatban és azt Le Mans-ban is felhasználták már.

A Group Lotus motorsport igazgatója, Claudio Berro számára a ralisportba történő visszatérés különleges érzéseket hozott: „Az autósport karrierem a ralival indult, a Talbot Sunbeam Lotus olasz bajnoki címének részese is voltam 1981-ben, miután megnyertem egy versenyt San Marinóban. Ez egy nosztalgikus pillanat számomra tehát. Amikor lelepleztük a kocsit Frankfurtban a bajnokságot nyert autóval a háttérben, lehetőségem volt rá, hogy visszaülhessek abba. Pontosan ugyanazt az illatot éreztem, nagyon sok szép emlék jutott az eszembe.

Az új R-GT szabállyal egy érdekes időszak kezdődik, visszatérhetünk a ralisportba. Természetesen mások a céljaink, mint amikor három évtizeddel ezelőtt megnyertük a bajnokságot, de úgy érzem, a filozófiánk pontosan ugyanaz, versenyezni akarunk és győzni. Az új raliautónk, az Exige R-GT egy valóra vált álom mindazoknak, akiknek szenvedélye a GT versenyzés – ez az ő autójuk lesz.”

Az Exige R-GT szépsége a fentiekben elmondottakból ered, ugyanakkor ez egy professzionálisan megépített versenyautó, melynek vezetéséhez nem kell profi versenyzőnek lenni. A versenyautót az utcai modellel együtt fejlesztették, ami lehetővé tette a mérnökgárda számára, hogy egy tökéletes, nagyteljesítményű versenygépet alkosson, nem félretéve azt a célt sem, hogy egy élvezetes, könnyen kezelhető autót készítsenek. A párhuzamos munka egyúttal arra is lehetőséget biztosított a Lotus technikusainak, hogy a biztonságot és megbízhatóságot is hatékonyabban javítsák.

 

Műszaki adatok

 

Motor: középen keresztben elhelyezett, Toyota VVT-i 2GR-FE 3,5 literes, V elrendezésű, hathengeres, 24 szelepes kompresszoros motor, alumínium motorblokk és hengerfej, DOHC vezérlés, változó szelepvezérlés, benzinbefecskendező, nedves karteres olajozás, sportlégszűrő, levegőszűkítő, Lotus motorfelügyelet, MIL motordiagnosztika, versenycélokra tervezett rozsdamentes kipufogórendszer és hangtompító, FIA jóváhagyással rendelkező katalizátor

Hengerek száma: 6

Szelepek száma: 24

Furat: 94 mm

Löket: 83 mm

Hengerűrtartalom: 3456 cm3

Kompresszióarány: 10:1

Teljesítmény: 299 LE

Forgatónyomaték: 400 Nm

Maximális fordulatszám: 6200 1/min

Üzemanyag: 98-as oktánszámú ólommentes benzin

 

Tengelykapcsoló: lábbal működtethető szinterezett kéttárcsás kuplung

 

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, keresztben elhelyezett 6 fokozatú, kormányról kapcsolható Xtrac szekvenciális váltó, sebességváltó olajhűtő

 

Felfüggesztés: elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, állítható lengéscsillapítók, koaxiális tekercsrugók, megerősített lengőkarok

 

Fékek:

Elöl: két darabból álló, alumínium középrésszel rendelkező belső hűtésű féktárcsák, átmérő 378 mm; hatdugattyús féknyergek, versenyfékbetétek

Hátul: két darabból álló belső hűtésű féktárcsák, átmérő 300 mm; négydugattyús féknyergek

Tandem főfékhenger

Versenycélokra gyártott fékolaj

Hidraulikus kézifék

 

Kormányzás: fogasléces kormánymű

 

Kerekek:

Elöl: 18x8 collos felnik

Hátul: 18x8 collos felnik

 

Gumik:

Elöl: 225/62x18 gumik

Hátul: 225/65x18 gumik


Karosszéria: moduláris felépítésű, könnyűfém erősítésű alumínium karosszéria, megerősített futómű csatlakozási pontok és motortartó bakok, az FIA által jóváhagyott biztonsági bukókeret, R-GT utasvédelem és alsó védelem, elöl elhelyezett, alumíniumból készült vízhűtő, olaj/levegő motorhűtés, olaj/levegő sebességváltó hűtő, levehető kormánykerék, FIA jóváhagyással rendelkező kagylóülések és hatpontos biztonsági övek, tűzoltókészülék, áramtalanító, műszerfalba integrált és navigátor kijelző, továbbfejlesztett kábelköteg, tetőszellőző


Üzemanyagtartály: FIA FT3 üzemanyagtartály, nagynyomású üzemanyag szivattyú, Staubli benzinszűrő, 70 literes térfogat


Súly: 1200 kg (FIA minimum súly)

 

Andrew