Get Adobe Flash player

Michelin: Au revoir

Szinte minden lehetséges világbajnoki címet begyűjtve búcsúzott el a Michelin a rali világbajnokságtól annak 2020-as lezárását követően.

Sebastien Ogier és Julien Ingrassia a hetedik egyéni koronájukat szerezték meg, a gyártói cím a Hyundai-hoz került. A Michelin a támogató kategóriákban is ünnepelhetett, miután Mads Ostberg és Torstein Eriksen lett a WRC 2 bajnoka, míg a WRC 3-ban Jari Huttunen és Mikko Lukka érdemelte ki meg az év végi trófeát.

A rali világbajnokság legelső futamát a francia cég nyerte 1973-ban Monte-Carlóban, Ogier monzai diadala pedig már a 347.-et jelentette a Michelin történetében. Mindeközben huszonnyolc egyéni világbajnoki címet gyűjtöttek tizenkét különböző pilótával, valamint harminc gyártói diadalt tizenegy különböző márkával.

A Michelin Motorsport igazgatója, Matthieu Bonardel úgy véli, a rali világbajnokság sokat hozott a Michelin számára. „Azóta, hogy 1973-ban először megszervezték a sorozatot, csupán hét szezont hagytunk ki, a gumiabroncsaink pedig összefonódtak a legemlékezetesebb epizódokkal” – mondta el Bonardel.

„Miközben a Michelin a szakértelmét és szenvedélyét hozta sok éven keresztül, a rali világbajnokság viszonzásul jelentősen hozzájárult a gumiabroncsaink fejlődéséhez és a márkánk globális ismertségének növekedéséhez. A negyvenegy évnyi részvétele során a Michelin egy sor egyedi technológiát vezetett be, egyesítve a biztonságot, a teljesítményt és a rugalmasságot. Ebben a tekintetben a rali világbajnokság egy felbecsülhetetlen értékű csúcstechnológiájú laboratóriumként szolgált a kutatás-fejlesztési részlegünk számára.”

2021-től egy négyéves időszakon keresztül kizárólagos gumibeszállítója lesz a rali világbajnokságnak. Az erre kiírt tendert a Pirelli nyerte.

A Michelin utolsó, 2011-től tartó rali világbajnoki időszakának legsikeresebb versenyzője, az ez idő alatt hét világbajnoki címet szerző Sebastien Ogier is elbúcsúzott a clermont-ferrandi különítménytől, miután a Monza Rally-n begyűjtötte újabb koronáját. „Szeretnék néhány szót szólni a Michelinnél dolgozó franciaországi barátainkhoz, akik sokéves együttműködés után hagynak el bennünket. Úgy gondolom, az a munka, amit az évek során végeztek velünk, megérdemel egy hatalmas köszönetet. ’Grand merci à vous tous et à très bientôt peut être!’” Azaz: „Nagy köszönet mindnyájatoknak, és találkozzunk mihamarabb!”

 

A Michelin rali világbajnoki részvételének mérföldkövei:

1973: Hat futamgyőzelem a legelső rali világbajnokságon az Alpine A110-zel.

1983: A legelső világbajnoki futamgyőzelem összkerékhajtású autóval, amikor Hannu Mikkola megnyerte a Svéd Rally-t az Audi Quatrróval.

1987: Az első győzelem az újgenerációs A csoportos autókkal a Mazda színeiben versenyző Timo Salonen Svédországban aratott diadala révén. A defektmentes ATS (Appui Temporaire Souple) technológia, azaz defekttűrő gumiabroncs bevezetése.

1991: Századik világbajnoki győzelem San Remóban a lanciás Didier Auriollal.

1997: Az első diadal az új World Rally Car kategóriában az Akropolisz Rally a fordos Carlos Sainz-cal.

2003: Markko Martin a kétszázadik világbajnoki futamgyőzelmet szerzi Finnországban.

2004: Sebastien Loeb begyűjti első világbajnoki címét.

2013: Sebastien Ogier megszerzi első világbajnoki koronáját.

2016: A háromszázadik világbajnoki futamgyőzelem Spanyolországban Ogier révén.

2020: Ogier hetedik világbajnoki címét gyűjti be, mielőtt a francia cég távozna a rali világbajnokságból.


Andrew

 

2020. december 23.