Get Adobe Flash player

Forradalmi szöges gumi a Pirellitól

Forradalmi gumiabroncsot mutatott be a Pirelli a 2021-es finn ralibajnokság nyitófordulóján, az Arctic Lapland Rally-n, melyet Rally2-es autókra szánnak.

A Sottozero Ice WJ névre keresztelt abroncsba nagyon hosszú, a gyártó elmondása szerint több mint nyolc milliméterre kiálló, titánium heggyel rendelkező szögeket ültetnek. A Pirelli szabadalmaztatott vulkanizációs eljárása során kerülnek a gumiba a szögek, a metódus pedig egy kiváló mód azok megtartására a – riválisok által alkalmazott – kézi beültetéssel szemben. Az újdonság új mintázattal is rendelkezik a nagyobb tapadás biztosítása érdekében.

A típus kapható lesz kereskedelmi forgalomban, és olyan nemzeti bajnoki raliversenyeken lehet használni, melyek extrém téli körülmények között zajlanak, mint amilyenek a skandináv vagy balti régió eseményei.

„Az új Sottozero Ice WJ jellegzetes szögei a leghosszabbak, amiket valaha is gyártottunk egy raligumiba” – mondta Terenzio Testoni, a Pirelli rali aktivitásokért felelős vezetője. „Ezeknek az a hatása, hogy jobban behatolnak, maximalizálják a tapadást, ezáltal növelik a biztonságot a föld egyik legnagyobb kihívásokat rejtő körülményei között – anélkül, hogy kompromisszumokat kellene kötni a szögek megtartásában. Az Arctic Rally egy legendás esemény azzal, hogy több mint kétszáz kilométernyi havon és jégen zajlik az akció, tökéletes helyet biztosítva az új termékünk elképesztő képességeinek bemutatására.”

A Sottozero Ice WJ egy másik változata kétkerékhajtású és historic autókhoz lesz elérhető, kiemelve a gumi képességeit. Ugyanakkor mindkét verziót nemzeti bajnokságokba szánja a Pirelli, úgyhogy – bár az olaszok lesznek ott idéntől a kizárólagos beszállítók – a rali világbajnokság futamain nem lehet majd látni ezeket a termékeket, és World Rally Car-okon sem. A ralisport legfelsőbb szintjén használt abroncsokból maximum hét millimétert állhatnak ki a szögek.

 

Andrew

 

2021. január 16.