Get Adobe Flash player

Evans szerint akár gyorsabbak is lehetnek

Elfyn Evans azt mondja, hogy időbe fog telni, míg kiismerik a Pirelli gumiabroncsait, de bizonyos körülmények között akár gyorsabbak is lehetnek velük a Monte-Carlo Rallye-n, mint az előzőekben használt Michelinnel.

A rali világbajnokság tavalyi második helyezettje január első hetében teljesítette első és egyetlen tesztjét az idénynyitó monte-carlói megmérettetésre Toyotájával, így most próbálhatta ki először a sorozat új gumibeszállítójának, a Pirellinek az abroncsait.

Az olasz cég emberei óvakodtak a teljesítményre vonatkozó jósaltokba bocsátkozni a szezon kezdete előtt, inkább arról beszéltek folyamatosan, hogy konzisztensséget és tartósságot szeretnének biztosítani partnereik számára, semmint puszta tempót.

Evans azonban azok után, hogy megtette első kilométereit a P Zerókon, illetve a Sottozerókon, úgy nyilatkozott, hogy helyenként akár nagyobb sebességre is képesek lehetnek majd, mint tavaly. „Különböznek a gumik ahhoz képest, mint amit használtunk, és érdekes lesz látni, hogy hogyan működnek különböző körülmények között” – magyarázta Evans. „A szuperlágy továbbra is szuperlágy, a szöges téligumi pedig továbbra is szöges téligumi, azt azonban nem tudjuk, hogy milyen ablakban fognak működni. Nem tudjuk például, hogy hogyan fognak működni a gumik kombinációjaként egy szakaszok alkotta kör során, ahol az első havas, aztán a másodikon vegyes körülmények lesznek.

Miután újak ezek számunkra, időbe fog telni, míg megértjük a gumikat a változó körülmények között. Bizonyos körülményekre azonban, úgy gondolom, a Pirelli alkalmasabb lesz és gyorsabb lehet. A gond az, hogy egy éve már, hogy ilyenfajta gumikon mentünk. Oké, használtunk belőlük Monzában tavaly, de nem ugyanilyenek voltak a körülmények, úgyhogy vissza kell menni a tavalyi Montéra, hogy azon gondolkodjunk, milyennek érződtek és milyenek voltak.”

Evans és a korábbi M-Sportos csapattársa, Ott Tanak az a két pilóta az utóbbi egy évtizedben, akiknek átfogó tapasztalatuk van a Michelin mellett más gyártó termékéről is. Mindketten a DMACK abroncsait használták, és Evans volt az, aki a 2017-es Brit Rally-n megszerezte a sajátjával együtt a DMACK legelső világbajnoki futamgyőzelmét. „Láttunk ilyesfajta dolgokat a DMACK-okkal” – mondta Evans. „Bizonyos körülmények között, szakaszok bizonyos ablakában a DMACK egy kicsit alkalmasabb volt, mint a Michelin, és ez lesz a helyzet a Pirellikkel is idén.”

A Hyundai Motorsport a Toyotához hasonlóan decemberre és januárra is tervezett tesztet. Utóbbin kevésbé téli körülmények fogadták őket, így ki tudták próbálni a Pirelliket szárazabb aszfalton is. Pilótájuk, Ott Tanak elégedett is volt azzal, amit megtapasztaltak, hiszen a decemberi egy tesztnapján mostohább körülmények között volt lehetősége vezetni, így akkor érdemben nem is nyilatkozott az abroncsokról. Most már azonban kicsit más volt a helyzet.

„Oké, többet kell még megtudnunk róla aszfalton, de úgy tűnik, hogy egészen jól teljesít a slick” – nyilatkozta Tanak. „Korai még túl sokat mondani a gumiról. Kétségtelen, hogy több időre van szükségünk. Egy napom volt decemberben, amikor latyakos volt és olvadt a hó, nagy követelményeket állítottak a körülmények, ilyenkor pedig nehéz megtalálni a gumi határát. Idő kell majd, hogy tanuljunk, mivel az biztos, hogy másak ezek a gumik.”

 

Andrew

 

2021. január 18.